Ana içeriğe atla

Sevinç Pekin Erzurum'da 3 Jönle Skandala Karıştı

Sinema ve sosyete skandallarının İstanbul'dan başka yerlerde patladığı pek görülmemiştir. İlk defa bu gelenek birkaç gün önce Erzurum'da kopan bir skandalla bozulmuş oldu. Bu Doğu kentine dört film çevirmek üzere giden sinema yıldızları arasında baş gösteren olaylar, büyüyerek bir skandal halini aldılar... Skandala adları karışan artistlerin bir kısmının Erzurum'dan İstanbul’a dönmeleriyle duyulan ve bütün Yeşilçam'ı kaplıyan olayları herkes kendisine göre yorumladı... Kimse suçu üzerine almak istemedi. Kimi henüz perdede çok yeni olan sarışın bomba Sevinç Pekin'in filmin jönü yine yenilerdenSalih Güney'le kaldığı Şehir Palas Otelin'de başbaşa bir gece geçirdiklerini, kimi karakter oyuncusu Necdet Çağlar'ın, Sevinç Pekin'in odasına girmek, istediğini iddia etti... M. Ali Akpınar'ın da, bir başka skandala sebep olduğu ileri sürüldü... Sevinç Pekin hiç kimseyle bir odada kalmadığını, iftiraya uğradığını söyledi ... Çıkarılan söylentilerin acaba hangisi doğruydu ? Filmin sahipleri ise olayların büyütüldüğünü, mübalağaya kaçıldığını belirttiler... PAZAR bu sayfalarda, olayın kahramanlarının neler söylediklerini, hiç bir yorumda bulunmadan okuyucularına sunmaktadır...
SEVİNÇ BEN KİMSEYLE SABAHLAMADIM DİYOR
Son günlerin en büyük skandal bombası Yeşilçamda değil de, İstanbul'dan binlerce kilometre uzaktaki Erzurum'da patladı... Sesi de Erzurum'dan daha çok İstanbul'da işitildi bombanın. Skandalin ardından öyle çeşitli söylentiler çıktı,öyle birbirini yalanlıyan olaylar anlatıldı ki, duyanlar hangisine inanacaklarım şaşırdılar.
Bombanın menşei, son zamanlardaki hadiseli filmlerin yapımcısı Dadaş Film'di. Ayfer Feray'ın yandığı, Yılmaz Güney'in Urfa'da tevkif edildiği filmleri yapan Dadaş'lar, Erzurum'da skandala sahne olan, filimlerin de sahibiydi.
Sahipleri Erzurum'lu olan Dadaş Film'inbu şehirde sinemaları, plâto olarak kullanılmıya elverişli yerleri vardı. Bir çok kahramanlık ve köy filmlerinin, tabii dekorlar arasmda, mağaralarda çekilmesi gerekiyordu. Bu çeşit yerler Erzurum'da fazlasiyle vardı. Üstelik plato masraflarından da kurtulacaklardı. Bunu düşünen Dadaş Film, programında bulunan 4 filmi çekmek üzere 30 kişiyi aşan kalabalık bir film ekibini Erzurum'a yolladı... Rejisör Nuri Akıncı yönetimin de çalışacak ekibin içinde Salih Güney,TijenPar, Nuran Aksoy. Necdet Çağlar, Tuncer Kurtiz. M. Ali Akpınar, Sevinç Pekin gibi sanatçılar vardı... Çevrilecek filmler "Kır Atlı Efe'', "Karacaoğlan", "Kanunsuz Dağlar", "Toprak Kavgası" idi...
Ekip Erzurum'da "Kır Atlı Efe"yi bitirip "Karacaoğlan"a başlayınca skandal da patlak verdi. Ekipten bazı artistler İstanbul'a dönüyor, onların dönüşüyle birlikte çeşitli söylentiler, dedikodular ve etrafa yayılıyor,'kulaktan kulağa manasını değiştirerek etrafa yayılıyordu...
Önce M. Ali Akpınar dönmüştü Erzurum'dan. Ardından Necdet Çağlar... Sonra da Sevinç Pekin... Dedikodular daha çok bu son dönenlerin üzerinde toplanıyordu. İki yıldan beri ünlü jönprömiyelerin bulunmadığı yerlerde başrollerde oynatılan Salih Güney ile şöhretin yolunu skandallarda ariyan ve bir iki başrolde oynamış Sevinç Pekin skandalin kahramanı gösteriliyordu...
Erzurum'dan İstanbul'a dönen film ekibinden Necdet Çağlar'a göre Salih Güney'le Sevinç Pekin, Şehir Palas Otelinde bir gece ayni odada kalmışlar ve otel idaresinin ikazıyla erkek kendi odasına geçmişti. Mutaassıp bir şehir olan Erzurum'da Sevinç Pekin'in daracık bir pantolonla sokaklarda gezinmesi zaten dedikodulara sebep olmuş, bu yüzden film amilinin sık sık ihtarlarına maruz kalmıştı. İki artistin bir odaya kapanmaları dedikoduları büsbütün alevlendirmiş ve bu yüzden Sevinç Pekin'le Salih Güney Dadaş Film tarafından İstanbul'a geri çağırılmışlardı...
İkinci olay M. Ali Akpınar tarafından çıkarılmıştı.Bir gece saat 2-3 sıralarında Nusret Camgöz ve Enver Dönmez'le beraber yattıkları odaya gelen M. Ali Akpınar içkinin tesiriyle, arkadaşlar mı çalman bir miktar parasından dolayı suçlamış ve bunlarla kavga etmişti. Rakip bir firmanın sinemasında gösterilen bir filminin galasına giden M. Ali Akpmar'm bu hareketi, Dadaş Film tarafından iyi karşılanmamıştı. Sette nazı huzursuzluklara daha sebep olduğu iddia edilen M. Ali Akpmar da, daha çevrilecek 3 filmde oynıyacağı halde İstanbul'a geri yollanmıştı...
İstanbul'a gelen artistlerden biri de perdenin "Kötü Adam"ı Necdet Çağlar'dı... İki filmde oynayan Necdet Çağlar, Salih Güney'in ayrılmasından sonra çevrilecek filmlerde yapılan rol değişikliğinden sonra Tuncel Kurtiz'in emrine girmeyi kabul etmemiş ve geri dönmüştü.
SEVİNÇ PEKİN'İN ANLATTIKLARI
İşte, olayın yankıları bütün şiddeti ile Yeşilçamda devam ederken, skandal olarak vasıflandırılan hadisenin bir numaralı kahramanı Sevinç Pekin de, evinde bütün dedikodulardan uzak günlerini geçirmekteydi. Bu konuda Pekin'le konuşan PAZAR yazarına, sinemanın iddialı olan ikinci derecedeki kadın artisti:
- Bütün bunlar, istediğini elde edemiyen bir karakter aktörünün çıkatttığı, dedikodular, diyordu. Erzurum'da kaldığımız sürece hiç yanımdan ayrılmıyan bu uzun bıyıklı aktör, bütün didinmelerine, hatta gizlice odama girmeye çalışmasına rağmen, hiç bir şey elde edemediği için fazlası ile sinirlendi ve bunu bir gurur meselesi yaparak, İstanbul'a dönüşünde bazı gazetelere yalan beyanatlar verdi. Oysa onun Erzurum'dan esas ayrılış sebebi, oynıyacağı rolün Tuncel Kurtiz'e verilmesiydi. İşte bu bardağı taşıran son damla oldu ve bu sözde arkadaşımız, aleyhimizde türlü dedikodular çıkarttı...
Sevinç Pekin, Erzurum'da kaldıkları 10 gün boyunca, hemen herkesin onu kıskandığını, hatta yarısını kendi cebinden ödediği, banyolu otel odasının bile söz konusu edildiğini, sıkıntı dolu bir ifade ile anlatıyordu. Nihayet Salih Güney'le aynı odada yakalanmaları meselesine değinerek :
- Hayatımda böylesine iğrenç bir dedikodu duymadım, dedi. O gece Salih, içkinin dozunu biraz fazla kaçırmıştı. Tam yatmaya hazırlandığım sırada odamın kapısı çalmdı. Açtığım zaman bir de ne göreyim? Salih zorla ayakta durmuyor mu? Onu hemen içeri aldım ve sızacağmı bildiğim için yatağıma yatırdım.Sonra da kapıyı dışarıdan kilitliyerek yandaki odaya geçtim. Bir süre sonra, prodüksiyon amiri olan Abdullah Ataç, benimle konuşmak istediğini ve odama gitmemiz gerektiğini söyledi. Oysaki bizim odaya girmemize imkan yoktu. Çünkü Salih hala içeride yatıyordu. Bin bir güçlükle, Abdullahı bir başka odada konuşmaya ikna ederek, hemen benim odamın yanındaki odaya geçirdim Konuşmamız bittikten sonra da, bir ışıkçıya anahtarı, verdim ve Salihi benim odamdan çıkartmasını söyledim. İşte bütün olup biten bundan ibaret...
Böylece sıralıyordu, Erzurum skandalini Sevinç Pekin. Olan biten herşey bir karakter aktörünün hayalinde yarattığı dedikodudan çıkmıştı. Gerçekle de en ufak bir ilgisi yoktu. Bu arada İstanbul'a dönüşünü, Dadaş filmin kendisi ve Nuran Aksoy ile aynı film için başrol mukavelesi yaptığı, neticede de "Kanunsuz Dağlar" filminde Nuran Aksoy'un oynaması ile dönmek zorunda kaldığı şeklinde anlatıyordu, Pekin... Ancak bütün bunlara rağmen, gerçeğinme olduğu kimin basıldığı veya kimlerin hangi menfaatler için yalan söylediği Erzurum'daki ekip İstanbul'a döndükten sonra anlaşılaçaktır...
PRODÜKTÖR NE DİYOR
"Olayların mahiyetini tam olarak bilmiyorum... Anlatanlar bunları kendi çıkarlarına göre değerlendirdiklerinden ortaya birbirini tutmayan söylentiler çıkıyor.
Bu çeşit olaylar her yerde, her zaman çıkabilir. Bizimkinde muhakkak ki, mübalaa payı büyük olsa gerek... Olaylardan dolayı şu veya bu artisti işten attığımz, İstanbul'a geri getirttiğimiz doğru değildir. Nitekim olayın kahramanı diye gösterilmek istenen Salih Güney halen Erzurum'dadır. Kendisiyle iki film anlaşması yapmıştık, ikinci filmi yeni bitirdiği için bugünlerde geri dönecektir. Sevinç Pekin'e gelince. Bununla da iki anlaşma yapmıştık. Nuran Aksoy'la müşterek durumları vardı . Fakat ikisi de baş oynamak istediklerinden anlaşamadılar. Sevinç döndü, Nuran kaldı. Sevinçin dönüşü, onu işten aldığımız anlamına gelmemeli Bugünlerde çevireceğimiz bir filmde onu yine oynatacağız. M. Ali Akpınar olayı ise maalesef doğrudur ve bundan büyük üzüntü duyduk...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer ’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konse

Türkan'ın Oyununa Geldim

TÜRKAN'IN OYUNUNA GELDİM Bir yanardağ...Aylardan beri için için kaynayan...Patlamaya pek niyeti olmadığı halde, koşullar sonucu büyük bir gürültüyle patlayan bir yanardağ... Ve şimdi ateş saçan bu yanardağ Cihan Ünal'dan başkası değil...Türkan Şoray'olan aşkı neredeyse şarkılara türkülere konu olacak duruma geldiği halde işin başından beri ortaya Şoray'la birlikte kesin çizgiler koymayan ve “bile bile lades”li sözler olan “belki”leri,”olabili”leri çok güzel bir şekilde vurgulayan Cihan Ünal,içnde yaşadığı koşulların birdenbire yön değiştirmesiyle artık dayanamadı ve patladı.Ve kanımızca tüm kamuoyunu ilgilendiren, kendisinin Türkan Şoray'la olan aşkının getirdiği,zihinlere çöreklenen bir çok soruya ışık tutan şaşırtıcı itiraflarda bulundu...Cihan Ünal'ı aylar sonra itiraflara zorlayan neden kuşkusuz herkesin evlnecekler gözü ile baktığı bir sırada Türkan Şoray, yeni bir oyunuyla Ruçhan Adlı gibi aşk yaşadığı Cihan Ünal'ı terkedilmiş pozisyonuna soku

Şey Dergisi’nin 1984 Tarihli 29. Sayısı

https://www.tozlumagazin.net

Nilüfer'in Kara Lekesi

Tüm çıplaklığıyla bilinmeyen bir olay hakkında konuşmak ve kişiler hakkında suçlamalarda bulunmak yanlış hir harekettir... 14 Nisan 1981 tarihinde resmen boşanmaya karar veren Nilüfer ve Yeşil Giresunlu arasındaki sürtüşmeler de, sonunda bu olayın kahramanlarına koca bir «Kara leke» sürüverdi. Yeşil Giresunlu'nun basına yaptığı açıklamalar oldukça ilginç ve bir o kadar da düşündürücü idi. Giresunlu aynen şöyle diyordu: «Nilüfer'in bir buçuk yıldan bu yana Mehmet Kölük adlı kişiyle ilişkisi vardır.» KADIN KADINA BİR SOHBET Bu olay hakkındaki gerçekleri bulmak için genç sanatçının evine giderek kadın kadına konuşmak istedim. Etiler'deki evinde beni annesi karşıladı... O da üzgün, o da çaresizdi. Bunca yıl büyütüp gözünün içine baktığı kızının «ihanet»le damgalanmasını hazmedemiyordu.. «Kızım sanatçı ama biz mazbut bir aileyiz. Ben dul kaldığım zaman Nilüfer henüz 9 yaşındaydı. Onu bugünlere getirene kadar neler çektim. Üç yaşında astıma yakalandı, yıllarca tedavi

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konser