Ana içeriğe atla

Ajda Pekkan'ın Hedefi San Remo

Temmuz sıcağının ortalığı kasıp, kavurduğu bir öğleden sonrası.. Ajda Pekkan'ın Etiler'de 550 bin liraya yeni satın aldığı dairesinin merdivenlerini tırmanıyoruz. Kan - ter içinde, uflayarak, puflayarak... Kapıların üzerindeki numaralara bakmamıza lüzum kalmadan. içeriden gelen müzik sesinden Ajda'nın oturduğu daireyi keşfediyoruz! Kapıyı Ajda açıyor. Üzerinde emprime ipekliden orijinal bir ev elbisesi var.
Salona doğru yürüyüp geniş, yumuşak koltuklara oturuyoruz. Ve oturur oturmaz Ajda anlatmaya başlıyor:
- «İki aydır Fransız sütüdyolarına gire, çıka içlerindeki halıların renklerini bile öğrendim. Bunca uğraşmama rağmen topu, topu iki plak, iki de deneme band doldurdum. Plaklar Türkçe sözlü Sözlerin bir kısmını Bora Çakır bir kısmını da Fikret Şenes yazdı. Deneme bantlarının ise biri Fransızca, biri İtalyanca, Fransızca olanında diksiyonumu biraz bozuk buldular. İtalyanca doldurduğum melodiden ise çok ümitliler. Plak eylülde İtalya’da satışa çıkacak. Eğer ilgi görürse 1971 San Remo Müzik Festivaline Phiüps'in artisti olarak katılacağım!»
Ajda Pekkan'ın bundan iki yıl önce ilk Apollonia Müzik Festivali'ne gidişini hatırlıyoruz. Karşımızda oturan Ajda'nın gözlerinde tıpkı o günlerdeki pırıltılar var. Biz Ajda Pekkan’ı seyrederken genç kadın birden yerinden fırlıyor.
- «Vücudumun çirkinliğine bakıyorsunuz değil mi?» diyor! «Yine kilo almışım. Kilo aldığım zaman kendimden iğreniyorum! Ama n'apayım bir türlü zayıflıyamıyorum. Bu güzden mayolu reresim bile çektiremez oldum.»
Ajda'nın, incecik vücuduna bakıyoruz. Pek çok kadının imrenerek baktığı bu vücuttan Ajda memnun değil! Boşuna dememişler, «İnsan elinde olan şeylerin kıymetini bilmez,» diye!
Philips yöneticileri Ajda'nın yalnız sesiyle değil davranışlarıyla da ilgileniyorlarmış,» «Seni her halinle, bir Fransız kadını gibi olduğun zaman Fransa’da meşhur edeceğiz,» diyorlarmış. Ajda'nın tek karışmakdıları yönü neymiş biliyor musunuz? Giyimi, Fransızlar bile Ajda'nın giyimine hayran olmaktan kendilerini alamamışlar..
Geçmiş, gelecek ve Avrupa üzerine konuşurken birden kapı çalıyor ve içeriye Ajda Pekkan’ın nişanlısı Cömert Baykent giriyor. Genç kadın bir ona bakıyor, bir bize:
- «İşte,» diyor, «Paris'te en büyük desteğim.» Sonra yeni hatırlamış gibi bir çığlık atıyor. «Az daha unutuyordum,» diye konuşmaya başlıyor:
- «Sizlere yeni bir kararımı açıklayayım. Artık gece kulüplerinde çalışmaya paydos! Bundan sonra sadece halkın gidebileceği yerlerde şarkı söyleyeceğim. Eğer bugün birşey olabilmişsem bunu her şeyden önce alaturka gazinoların seyircilerine borçluyum.. Diyeceksiniz ki, 'Borcunu ödedin mi?..' Ne gezer.. Şöhret olur olmaz onları unuttum. Gece kulüplerine transfer oldum. Ama aklım çabuk başıma geldi! Bundan sonra sadece çoğunluğun gidebildiği, az parayla eğlenilen alaturka gazinolarda çalışacağım..»

Yıllar öncesine gitmeye lüzum görmeden, geçen yazki Ajda Pekkan’ı düşünüyoruz. Alaturka gazinoların kendisini tatmin etmediğinden yakınıp, gece kulübü şarkıcısı olmak isteyen, sosyeteye girme çabasındaki Ajda Pekkan'ı... Kendinden emin olmayan, şöhret sarhoşluğuna yakalanan, kendini zirvenin çok üstünde gören Ajda Pekkan'ı.. Bir o Ajda Pekkan’ı düşünüyoruz, bir karşımızda oturan Ajda Pekkan’a bakıyoruz: Üzerindeki elbiseden konuşmasına, bacak bacak üstüne atışından, sigara yakışından fikirlerine kadar değişmiş Ajda.. «İnşallah fikir deiğştirmez,» diye mırıldanıp Ajda'yı San Remo hayali ve nişanlısı Cömert Baykent'le başbaşa bırakıyoruz...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Turgut Özatay Evlendi

1964 yılını 1965'e bağlayan günlerdeyiz... İstanbul rıhtımına güzel bir Italyan gemisi yanaştı: «San Marco»... Gemiden çıkan turistler Istanbul'ın tarihi anıtlarını, tabiat güzellikleri görmek istiyorlar. Geminin merdivenlerinden iki İtalyan kızı iniyor. Tam o sırada Türk sinema dünyasının ünlü karakter oyuncusu Turgut Özatay da orada bir arkadaşını ziyarete gelmiş. Kızlardan İngilizce bileni Turgut'a, «Ayasofya'ya ne taraftan gidebiliriz?» dîye sordu. Turgut da bu iki turist kıza, «İsterseniz otomobilimle sizi oraya götürebilirim,» cevabını verdi. Biraz sonra üç kişi Ayasofya'nın 1500 yıllık kubbesi altında geziyordu. Genç kızlardan Cinzia Morigi adında olanı Fransızca biliyordu ve Urbino üniversitesinde felsefe doktorası yapıyordu. Cinzia, İtalya'ya gittikten sonra, pek beğendiği Turgut Özatay'a bir teşekkür mektubu yazdı. Turgut bu mektubu arkadaşı Vladimir Krasovsky'ye tercüme ettirdi. Mektuplaşma aylarca, hatta yıllarca devam etti. 1965 geçmi...

Seyyal Taner'le Aşk ve Seks Üzerine

On beş gün süreyle Akdeniz sanülerinde tatil yapan Seyyal Taner 'i, İstanbul'a dönüşünde ziyaret ettik. Bronzlaşmış bir tenle ve dinlenmiş elmanın rahatlığı için, de karşımıza geçen sanatçı, hala Akdeniz'in güneşini ve denizini yaşıyordu... Kendisine röportaja değil de, sohbete geldiğimizi söyleyince daha da rahatladı... Seyyal Taner'le aşk, seks ve uyuşturucu konuları üzerinde sohbet ettik. İşte sorularımız ve işte sanatçının verdiği birbirinden ilginç cevaplar: «Bize 'Aşk'ın tanımını yapar mısınız?» «Aşk, insanın kendi kafasında yaşadığı ve yaşattığıdır... Aşk, her insanın kişiliğine ve dünya görüşüne göre farklılıklar gösterir. Ben, aşkı şöyle tanımlayabilirim: Duyguların doruğudur o...» «Aşkın mantıkla çeliştiği ve çoğu kez de galip geldiği söylenir. Sizce her aşk mantıksızca mı yaşanır?» «Aşk karşılık görürse, zamanla mantık kendiliğinden yok olur.. Nasıl mı? Aşık olan bir kişi istese de istemese de duyguları ile hareket eder. Çünkü, yukarıda da ...

Fatma Girik'in Çıplaklıktaki Cömertliği

Dünyanın birçok yerinde olduğu gibi sinemaya da muhtelif yollardan gelinir; gelenlerin çoğu şöhret olup bol paraya kavuşma hayalini içlerinde bir virüs olarak taşıyarak silinip kaybolurlar, bir kısmı daha ilk edimini attığında önündeki bütün kapıları ardına kadar açık bulup zahmetsizce merdivenleri tırmanır; kimi dert çeker, çile çeker ama, direnir, şansını bekar. Şans günün birinde ona gülünce her şey birden ışıldar, şan, şöhret, para, hayranlar onun olur... Fatma Girik’i hangi sınıfa sokabilirsiniz. Bize kalırsa bu klasik sınıflamanın dışındadır Yeşilçam’ın mavi gözlü, açık sözlü Fato’su... Dışındadır, çünkü o şöhret olmak için çile çekmemiştir. Evet, sinemaya figüranlıkla başlamış, «Günahkar Baba» da, «Beş Hasta Var» da figüranlık yapmıştır, ama birden başrole fırlamış ve bir daha oradan aşağıya inmemiştir. Ama ne var, biliyor musunuz? Fatma Girik 'in asıl çilesi o zaman başlamıştır. Yeşilçam'da kadın yıldız öpüşmez, soyunmaz, makyajsız kamera karşısına geçmez, İstanb...

Hülya Avşar Dostluğu Anlattı

Nükhet kalabalık sinema salonundan çıkarken iki saattir kapalı bir yerde kalmanın sıkıntısını hissetti içinde. Ama sonra güzel bir film seyretmenin mutluluğu her şeyi aldı götürdü. Dışarıda hafiften yağmur yağıyordu. Kıştan kalan bir gün bu bahar havasını alıp götürmüş, yerini serin, yağmurlu, kapalı bir güne bırakmıştı. Caddenin kalabalığına, otomobillerin oradan oraya koşuşturmalarına baktı. İçinde milyonlarca insanı barındıran bir şehirde yaşamdan bir kesit diye düşündü. Sonra düşünceleri o insanların üzerinde yoğunlaştı... Sevgiyle baktı herbirinin yüzüne ayrı ayrı. Yaşam, insanlar, içinde bulunduğu ortam, her şey güzeldi aslında. Ama bu bir bakış açısı değil miydi? İnsan nasıl bakarsa öyle görmez miydi çevresini, öyle algılamaz mıydı çevresindeki olayları? Başını kaydırdı, gökyüzüne baktı. Serin yağmur damlaları yüzüne damladı, üşüdü, başını eğdi. Sonra bu hareketi caddenin tam ortasında yaptığını farketti. Kendi kendine güldü. Önündeki yol uzundu. Hızlanan yağmurla bi...