Ana içeriğe atla

Emel Sayın Kaçtı

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın büyük önem verdiği Marmaris 2. Turizm ve Sanat Festivalinde konuşulan ve gürültü koparan en bu büyük olay Emel Sayın’ın festivalden kaçarak mavi yolculuğa çıkması oldu. “Skandal” olarak nitelendirilen bu olayın oluşmasında en büyük etken de halkın ve festival için Marmaris’i dolduranların gönlündeki festival kraliçeliği ünvanın Emel Sayın’ın, Ajda ile paylaşmak istememesiydi. İşte bu olay Emel Sayın ile Ajda Pekkan’ın arasını açtığı gibi, Emel Sayın’ın her şeyi unutarak kaçmasına da neden oldu.
Öyle bir festival ki şenlik içinde şenlik... Öyle bir festival ki gerçekten adı gibi karışık olaylarla dolu... Ve bu olayların en büyük iki ismi, daha doğrusu iki kahramanı... Emel Sayın ve Ajda Pekkan...
Festivalden kaçışıyla, konserinin iptal edilmesiyle isminden büyük ölçüde söz ettiren Emel Sayın... Emel Sayın’la çekişmeyi başlatan ise Ajda Pekkan... Dön dolaş yine bu iki sanatçıya gel...
Evet 2. Turizm ve Sanat Festivali’nin açılışında Emel Sayın ve Ajda Pekkan daha açılış kokteylinde yanyana gelmeme savaşını başlattılar. Hem de İstanbul’da geçen kış başlattıkları dostluklarını bir kalemde silip atarak... Değil yanyana gelmek, tesadüfen karşılaşsalar bile konuşmamak için özel bir çaba harcadılar. Hatta bu sürtüşmeleri yüzünden protokol kurallarını bile çiğnediler. Dilerseniz bu çekişmeye bir göz atalım. Bir göz atalım demekten öte, tam bir festival yaratan olayı anlatalım.

Marmaris Festivali’nin 8 Haziran günkü açılış kokteyline Ajda Pekkan pek ilgi göstermedi. Çünkü, açılış kokteylinde Emel Sayın ile Nükhet Duru vardı. “Davetiyesinin geç geldiğini’’ gerekçe göstererek Belediye Başkanı Muharrem Elgin’in kokteyline katılmak istemeyen Ajda, daha sonra ısrarlar sonucu son anda kokteyle gitti. Ajda Pekkan bu tutumuyla, yani geç gelmesiyle özellikle Emel Sayın’a göre "havasını atmıştı." Öte yandan Kültür ve Turizm Bakanı Mükerrem Taşçıoğlu'nun verdiği kokteyle de Emel Sayın gelmedi. Bu sırada ise kokteylde Ajda Pekkan hazır bulunuyordu. Ve bu defa "hava atan''da Emel Sayın’dı... Bu sürtüşmeler böylece devam ederken esas büyük olay patlak verdi. Emel Sayın özellikle halk tarafından büyük ilgi gördü. Nereye gitse büyük bir kalabalığı peşinden sürüklüyordu. Ve halkın gönlündeki festival kraliçeliği için Emel Sayın sempatisiyle, alçak gönüllüğü ve halkla olan diyaloğu ile büyük puan toplamıştı. Ajda Pekkan ise en büyük kendisinin olduğunu kanıtlama savaşına girdiğinden halkla diyaloğu ve sempatisi Emel Sayın’ın ki kadar olmadı. Fakat festival kraliçeliğini Emel Sayın’a kaptırmamak için çeşitli kulis oyunlarına girişti. Ne var ki cevap halk yerine Emel Sayın’dan geldi. “Ben bu tür oyunların sanatçısı değilim’’ diyen Emel Sayın, festival kraliçeliğini bir kenara bırakarak. Ercan Arıklı’nın Mengi isimli yatı ile hemen ertesi günü sabahı sadece ŞEY muhabirinin tanık olduğu mavi yolculuğa çıktı, Marmaris'i terketti. Emel Sayın’ın Marmaris’ten gidene kadar halk tarafından olağanüstü ilgi gördüğünü Ajda Pekkan çok iyi biliyordu. Ve bu kaçışı kendisine bir avantaj olarak gördü... Konserinin olduğu gece bütün sempatisi ile halka yakınlaştı... Alkış aldı... Ancak gönüllerdeki kraliçeliği yine de koparamadı... Ortada kaldı kraliçelik... Ancak olan yine Marmaris’lilere ve festival için Marmaris’e gelenlere oldu... Çünkü Mavi Yolculuk yüzünden Yat Limanı’ndaki Emel Sayın konseri çaresiz iptal edildi...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kartal Tibet'le Bıyık Üzerine

Bıyık deyip geçmeyin hemen... Burnun hemen dibinde başlayıp üst dudağa paralel siyah bir çizgi çizen «bıyık» dediğimiz nesne cins cinstir, çeşit çeşittir. Kaytan bıyık vardır, pala bıyık vardır, badem bıyık vardır, pos bıyık vardır, douglas bıyık vardır, hatta pis bıyık bile vardır. Anlayacağınız hanımların biçim biçim, renk renk, çeşit çeşit saçları ve dahi saç modelleri varsa, biz erkeklerin de «bıyık» avantajı var. Üstelik bizimki öyle berberdi, kuafördü gibi beklemeli, masraflı değil. Bir makas, küçük bir ayna bıyığınıza istediğiniz biçimi vermek için yeter de artar bile! Şimdi, durup dururken bu bıyık meselesinden söz açışımız elbette sebepsiz değil. Biraz ilerimizde filim çevriliyor. O sahnenin çekimi biter bitmez Kartal Tibet yanımıza gelecek ve onunla «bıyıktan» bahsetmeye başlayacağız. Zihni temrin bizimkisi yani... Evet, sahne bitiyor, Kartal Tibet rejisörden izin alıp yanımıza doğru yürümeye başlıyor. Geldi... oturuyor... KARTAL TİBET VE BIYIK Kartal Tibet’te «bıy...

Turgut Özatay Evlendi

1964 yılını 1965'e bağlayan günlerdeyiz... İstanbul rıhtımına güzel bir Italyan gemisi yanaştı: «San Marco»... Gemiden çıkan turistler Istanbul'ın tarihi anıtlarını, tabiat güzellikleri görmek istiyorlar. Geminin merdivenlerinden iki İtalyan kızı iniyor. Tam o sırada Türk sinema dünyasının ünlü karakter oyuncusu Turgut Özatay da orada bir arkadaşını ziyarete gelmiş. Kızlardan İngilizce bileni Turgut'a, «Ayasofya'ya ne taraftan gidebiliriz?» dîye sordu. Turgut da bu iki turist kıza, «İsterseniz otomobilimle sizi oraya götürebilirim,» cevabını verdi. Biraz sonra üç kişi Ayasofya'nın 1500 yıllık kubbesi altında geziyordu. Genç kızlardan Cinzia Morigi adında olanı Fransızca biliyordu ve Urbino üniversitesinde felsefe doktorası yapıyordu. Cinzia, İtalya'ya gittikten sonra, pek beğendiği Turgut Özatay'a bir teşekkür mektubu yazdı. Turgut bu mektubu arkadaşı Vladimir Krasovsky'ye tercüme ettirdi. Mektuplaşma aylarca, hatta yıllarca devam etti. 1965 geçmi...

Fatma Girik'in Çıplaklıktaki Cömertliği

Dünyanın birçok yerinde olduğu gibi sinemaya da muhtelif yollardan gelinir; gelenlerin çoğu şöhret olup bol paraya kavuşma hayalini içlerinde bir virüs olarak taşıyarak silinip kaybolurlar, bir kısmı daha ilk edimini attığında önündeki bütün kapıları ardına kadar açık bulup zahmetsizce merdivenleri tırmanır; kimi dert çeker, çile çeker ama, direnir, şansını bekar. Şans günün birinde ona gülünce her şey birden ışıldar, şan, şöhret, para, hayranlar onun olur... Fatma Girik’i hangi sınıfa sokabilirsiniz. Bize kalırsa bu klasik sınıflamanın dışındadır Yeşilçam’ın mavi gözlü, açık sözlü Fato’su... Dışındadır, çünkü o şöhret olmak için çile çekmemiştir. Evet, sinemaya figüranlıkla başlamış, «Günahkar Baba» da, «Beş Hasta Var» da figüranlık yapmıştır, ama birden başrole fırlamış ve bir daha oradan aşağıya inmemiştir. Ama ne var, biliyor musunuz? Fatma Girik 'in asıl çilesi o zaman başlamıştır. Yeşilçam'da kadın yıldız öpüşmez, soyunmaz, makyajsız kamera karşısına geçmez, İstanb...

Emel Sayın Ayrılığa Dayanamıyor

Yüksek bir kuleden çevreyi gözlüyorum. Birden kulenin dibinde Selçuk beliriveriyor. Saçlarım öyle uzun ki, aşağıya kadar uzatabiliyorum... Tıpkı, masallarda olduğu gibi, saçlarıma tutunarak tırmanmaya başlıyor. Sonra boşluktan bir el uzanıyor ve saçlarımı tam ortadan kesiveriyor.. Selçuk düşüyor...» Emel Sayın , sık sık buna benzer düşler görüyor ve çığlıklarla uyanıyor... Günler, haftalar, aylar, hatta yıllar, öylesine çabuk gelir geçer ki, çoğu kez hızla geçen bu zaman içinde, kimi zaman aynaların, kimi zaman da takvim yapraklarının karşısında şaşırır kalırız. Ne var ki, zaman, herkes için çabuk geçmez. Hele hele yolları gözlenen bir sevgilinin dönüşü beklenirken, hiç geçmez... İşte, Emel Sayın için de zaman bir türlü geçmiyor. Ünlü sanatçı, zaman içinde zaman yaşıyor. Kimbilir, vatani görevini Konya’da yapmakta olan Selçuk Aslan için de durum aynıdır. Belki de «İbibikler öter ötmez ordayım, vatan borcu biter bitmez ordayım» türküsü dilinde, talim alanlarında koşarken, hep...

Orhan Gencebay'ın Spor Tutkusu

Spor adaleyi güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda beynin bütün fonksiyonlarını da güçlendirir, dolayısı ile iradeyi ve mantığı sağlamlaştırır.» Orhan Gencebay birbirinden ağır halterleri kaldırır, bisiklette pedal çevirip ter atarken, bir yandan da bunları söylüyordu. Sanatçının periyodik spor çalışmasını yaptığı aletli jimnastik salonunda bir yandan resim çekiyor, bir yandan da spor üzerine söyleşiyorduk. Orhan Gencebay, pek çok sinema sanatçısında bile olmayan atletik bir yapıya ve fiziğe sahipti ve bunu sürekli spor yapmaya borçlu olduğunu söylüyordu. Sanatçı sporla çocukluk yıllarından bu yana devam edegelen ilişkisini şöyle anlattı: «Samsun'da ortaokul ve lise sıralarında 5-6 yıl aralıksız vücut estetiği ve güreş çalıştım. Kondisyonum çok iyiydi. O yıllarda biraz da Jiu-Jitsu çalıştım ama, o zamanlar Uzakdoğu sporları ülkemizde henüz çok yeni idi. Bu yüzden o yönde pek fazla gelişemedim. Her zaman çok yürür ve çok koşardım. Bu, sadece bana özge bir davranış değildi....