Ana içeriğe atla

Nükhet Duru'nun Gizemli Seyahati

Kimi sanatçının amacı sadece kendi yurdunda ünlü olmak değil, tüm dünyaya sesini duyurabilmektir. Birçok sanatçı çalışmalarını bu amaçla sürdürür... Kendi sınırlarını aşmaya çalışanlardan birisi de Nükhet Duru. Son günlerde, Türkiye’nin en sevilen şarkıcılarından biri olabilmeyi ba. şaran Duru, şimdi yurt dışında sesini duyurabilmek için çabalıyor. Nükhet Duru bu konuda şunları söylüyor:
«Yurt dışına açılmaya karar verdiğim zaman aklıma ilk gelen yer Paris oldu. Çünkü müziğin kalbi orada atıyor... Yalnız kendi ülkemde belli bir yere geldiğim için işe sıfırdan başlamam yanlış olurdu. Bu yüzden orada olduğum sürece bu yolda araştırmalar yaptım ve araştırmalarımı sürdüreceğim. Bir boşluk bulup o boşluktan çıkış yapmak istiyorum. Paris'teyken benim türümde çok az çalışma yapıldığını gördüm. Bu da benim işimi kolaylaştıracak... Ancak daha yap. mam gereken birçok şey var. Onları da tamamladıktan sonra plak ça. Iışmalarıma ve konserlere başlayacağım.»
Yurt dışındaki çalışmaları hakkında daha fazla bilgi vermek istemeyen Nükhet Duru yurt içinde de boş durmak niyetinde olmadığını belirtiyor. Bugünlerde «Nükhet Duru 81» adındaki uzunçaları, piyasaya çıkacak olnn sanatçı, diğer tasarılarını da yurda döndükten sonra gerçekleştirecek, Nükhet Duru, yurt içindeki tasarılarını anlatırken de bazı şeyleri gizli tutuyor. Örneğin «Bir projem var» diyor. Ancak bunu açıklamak istemiyor. Projesini sır olarak saklamasının nedenini ise şöyle belirtiyor:
«Bugüne kadar ne yaptıysam hemen taklit edildi. Örneğin Türkiye'de sahnede shovvu ilk ben denedim. Ardımdan birçok sanatçı da bu tür çalışmalar yapmaya başladı. Müzikalle ilk kez ben sahneye çıktım, hemen yaygın hale geldi. Aslında bu benim için bir övünç kaynağı ama, bu projemin de taklit edilmesini istemiyorum. Bu yüzden içeriğini saklıyorum.»
Geçen yıl sürekli olarak çalıştığını belirten Nükhet Duru, Paris dönüşü yapacağı işler hakkında da şunları söylüyor:
«Geçtiğimiz yıl durup dinlenmeden çalıştım. Herkesin müzikal yaptığı dönemde ise, dinlenmeyi ve düşünmeyi tercih ettim. Şimdi temmuz ayında bir resital vermek istiyorum. Resitalin masraflarının çok olmasından dolayı fazla para getireceğini sanmıyorum ama, türüm resitale çok müsait olduğu için iyi bir çalışma olacağına inanıyorum. Ayrıca bir de stüdyo açmaya karar verdim. Burada hem kendi plaklarımı dolduracağım, hem de plak yapmakta güçlük çeken arkadaşlarıma yardımcı olacağım.»

Sözlerinden de anlaşılacağı gibi hem yurt dışında, hem de yurt içinde duraksamadan çalışmak niyetinde olan Nükhet Duru, geçtiğimiz hafta içinde tekrar Paris’e döndü ve araştırmalarına devam etmeye başladı. Yapacağı bütün çalışmaları bir plan dahilinde hazırlanan sanatçının kararlarını ne derecede gerçekleştireceğini ve ne derece başarılı olacağını zaman gösterecek...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer ’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konse

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konser

Türkan'ın Oyununa Geldim

TÜRKAN'IN OYUNUNA GELDİM Bir yanardağ...Aylardan beri için için kaynayan...Patlamaya pek niyeti olmadığı halde, koşullar sonucu büyük bir gürültüyle patlayan bir yanardağ... Ve şimdi ateş saçan bu yanardağ Cihan Ünal'dan başkası değil...Türkan Şoray'olan aşkı neredeyse şarkılara türkülere konu olacak duruma geldiği halde işin başından beri ortaya Şoray'la birlikte kesin çizgiler koymayan ve “bile bile lades”li sözler olan “belki”leri,”olabili”leri çok güzel bir şekilde vurgulayan Cihan Ünal,içnde yaşadığı koşulların birdenbire yön değiştirmesiyle artık dayanamadı ve patladı.Ve kanımızca tüm kamuoyunu ilgilendiren, kendisinin Türkan Şoray'la olan aşkının getirdiği,zihinlere çöreklenen bir çok soruya ışık tutan şaşırtıcı itiraflarda bulundu...Cihan Ünal'ı aylar sonra itiraflara zorlayan neden kuşkusuz herkesin evlnecekler gözü ile baktığı bir sırada Türkan Şoray, yeni bir oyunuyla Ruçhan Adlı gibi aşk yaşadığı Cihan Ünal'ı terkedilmiş pozisyonuna soku

Şey Dergisi’nin 1984 Tarihli 29. Sayısı

https://www.tozlumagazin.net

Nilüfer'in Kara Lekesi

Tüm çıplaklığıyla bilinmeyen bir olay hakkında konuşmak ve kişiler hakkında suçlamalarda bulunmak yanlış hir harekettir... 14 Nisan 1981 tarihinde resmen boşanmaya karar veren Nilüfer ve Yeşil Giresunlu arasındaki sürtüşmeler de, sonunda bu olayın kahramanlarına koca bir «Kara leke» sürüverdi. Yeşil Giresunlu'nun basına yaptığı açıklamalar oldukça ilginç ve bir o kadar da düşündürücü idi. Giresunlu aynen şöyle diyordu: «Nilüfer'in bir buçuk yıldan bu yana Mehmet Kölük adlı kişiyle ilişkisi vardır.» KADIN KADINA BİR SOHBET Bu olay hakkındaki gerçekleri bulmak için genç sanatçının evine giderek kadın kadına konuşmak istedim. Etiler'deki evinde beni annesi karşıladı... O da üzgün, o da çaresizdi. Bunca yıl büyütüp gözünün içine baktığı kızının «ihanet»le damgalanmasını hazmedemiyordu.. «Kızım sanatçı ama biz mazbut bir aileyiz. Ben dul kaldığım zaman Nilüfer henüz 9 yaşındaydı. Onu bugünlere getirene kadar neler çektim. Üç yaşında astıma yakalandı, yıllarca tedavi