Ana içeriğe atla

Carmen Llera'nın 76 Yaşındaki Aşkı

Carmen Llera, 29 yaşında alımlı genç bir kadın. İspanya'da doğmuş ama, İtalya'da yaşıyor. Ayağında spor ayakkabıları, üzerinde blucini, hiç makyajsız yüzü ile Roma sokaklarında dolaşırken herhangi bir kızdan ayırdetmek çok güç. Ama bu sade görünüşlü İspanyol, çağdaş İtalyan edebiyatının en önemli yazarlarından biri sayılan Alberto Moravia'nın aşkını kazanmayı başarmış.
Alberto Moravia, eserleri en çok okunan ve yabancı dillere çevrilen, bunun yanında ilginç hayatı ile de dikkatleri üzerine çeken bir yazar. Geçen yıl piyasaya çıkan «1934» adlı romanı bir hafta içinde bestseller listesinde baş sıraya yerleşiverdi.
Moravia, kadın - erkek ilişkisinden bahsederken üç çeşit olduğunu söyleyerek onları şöyle sıralıyor. «Bir tanesi cinsel amaçlıdır, diğeri aşktır, üçüncüsü ise iki bedeni aynı gibi yapan arkadaşlıktan da öte organik bir bağdır. Bence kadınlarla derin duygusal ilişkiye girememiş erkeklerin, eksik ve tatminsiz yanları olur daima. Benim kadınlarla aram hep iyi idi. Kadınların dengesizlikleri, hayal güçleri beni çok etkilemiştir. Sonra iç dünyaları dışa dönüktür ve erkeklerinkiyle yaptığı kontrast her zaman ilgimi çekmiştir.»
Moravia'nın hayatına giren kadınlardan biri Elsa Morante. Tam 25 yıl evli kalmışlar. Kendisi gibi yazar elan Morante'den ayrıldıktan sonra bu kez Dacia Maraini ile beraberliği başlamış. Yirmi yıl süren bu ilişkinin sonunda ayrıldıklarında Moravia, hayatına giren her iki kadına da minnettar olduğunu söylemekten kaçınmıyor.
Yazar, geçen yıl yapılan röportajda, «Şu anda kiminle birliktesiniz?» sorusunu cevapsız bırakmayı tercih etmiş. Ama bugün artık gizlemeye gerek görmüyor. Kalbini çalan genç İspanyol Carmen Llera'dan bu ilişkiyi ve Moravia'yı dinleyelim:
«Ben İspanya'da doğdum. Orada tahsilimi tamamladım. Sert bir katolik disiplini ile yetiştirildim. Liseden sonra klasik edebiyat ve tarih tahsili yapmaya başladım. O sıralarda felsefe öğretmeni ile aramda aşk başladı. Çevremiz, bu olayı bir skandal olarak nitelendirip evlenmemiz gerektiğini söyleyerek baskı yapmaya başladılar. Sonunda hiç düşünmediğim bir yaşta kendimi evli buluverdim. Aslında o yaşlarda öğretmenimle .romantik aşkımı sürdürüp, mutlu olmaktan başka bir arzum yoktu. Kocam benden on yaş büyüktü ve sorumluluk sahibiydi. Onunla mutlu olduğumu söyleyebilirim. Ama bu aşkı resmi hale sokmaktan pek hoşlanmamıştım. Derken oğlum Hektor doğdu... Onu çok istemiştim. 19 yaşındaydım, hem bebeğe bakmak, hem de üniversitedeki dersleri takip etmek zorundaydım. Bunalıma düştüğüm anlar oldu ama, üniversiteyi bırakmayı hiç düşünmedim. Tahsilimi tamamlayınca İtalya'ya gitmeye ve oraya yerleşmeye karar verdim.

«Alberto Moravia'yı daha oniki yaşındayken okumaya başladığım kitaplarından tanıyordum. O yıllarda aileme göre Moravia gerçekten büyük bir yazardı ama, yetişme çağında olan gençlerin okuması iyi değildi. Çünkü onların ahlak değerlerine kötü etki yapabilirdi. Ben hep tuvalette gizlice okuyordum... Moravia ile tanışmam bir arkadaşım sayesinde oldu. Daha doğrusu güneyde çıkan küçük bir gazete için röportaj yapmak üzere evine gittim. O anda mucize olmadı. Hatta daha sonra Alberto ilk görüşte benden hiç hoşlanmadığını itiraf etti. İkimizin de ortak bir tutkusu vardı; sinema. Bu ilk görüşmeden sonraki karşılaşmalarımız hep sinemalarda, özel gösterilerde oldu. Böylece aynı tutkuyu paylaşan iki insan gibi arkadaşlığımız ilerledi. Gerisi de her aşk ilişkisinde olduğu gibi gelişti. Şimdi ikimiz de çok mutluyuz. Aiberto son derece zeki ve otantik bir insan. Hayata bakış açısı ve canlılığı beni en çok etkileyen yönü. Onunla birlikte olmak çok hoşuma gidiyor. Beraberliğimizde aşkın yanında diyalektik bir yön de var. Edebi alanda ise büyük düşünce ayrılıklarımız var. Birlikte yaşamaya başladığımızdan beri ne o, ne de ben daha önceki hayatımızda bir değişiklik yapmadık. Alberto 17 yaşından beri yaptığı gibi her sabah yazıyor. Ben büroya gidiyorum. Sonra birbirimize günümüzü anlatıyoruz. Röportajlar, telefonlar, dostlarımız, birlikte yaptığımız uzun yürüyüşler ve hepsinden önemlisi sinema hayatımızı dolduruyor. Geceleri Alberto arkadaşlarıyla çıkıyor, bense erken uyumayı seviyorum. 3 yıllık beraberliğimiz beni değiştirmedi ama eskiye nazaran daha mutlu olduğumu söyleyebilirim.»...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer ’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konse

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konser

Türkan'ın Oyununa Geldim

TÜRKAN'IN OYUNUNA GELDİM Bir yanardağ...Aylardan beri için için kaynayan...Patlamaya pek niyeti olmadığı halde, koşullar sonucu büyük bir gürültüyle patlayan bir yanardağ... Ve şimdi ateş saçan bu yanardağ Cihan Ünal'dan başkası değil...Türkan Şoray'olan aşkı neredeyse şarkılara türkülere konu olacak duruma geldiği halde işin başından beri ortaya Şoray'la birlikte kesin çizgiler koymayan ve “bile bile lades”li sözler olan “belki”leri,”olabili”leri çok güzel bir şekilde vurgulayan Cihan Ünal,içnde yaşadığı koşulların birdenbire yön değiştirmesiyle artık dayanamadı ve patladı.Ve kanımızca tüm kamuoyunu ilgilendiren, kendisinin Türkan Şoray'la olan aşkının getirdiği,zihinlere çöreklenen bir çok soruya ışık tutan şaşırtıcı itiraflarda bulundu...Cihan Ünal'ı aylar sonra itiraflara zorlayan neden kuşkusuz herkesin evlnecekler gözü ile baktığı bir sırada Türkan Şoray, yeni bir oyunuyla Ruçhan Adlı gibi aşk yaşadığı Cihan Ünal'ı terkedilmiş pozisyonuna soku

Şey Dergisi’nin 1984 Tarihli 29. Sayısı

https://www.tozlumagazin.net

Nilüfer'in Kara Lekesi

Tüm çıplaklığıyla bilinmeyen bir olay hakkında konuşmak ve kişiler hakkında suçlamalarda bulunmak yanlış hir harekettir... 14 Nisan 1981 tarihinde resmen boşanmaya karar veren Nilüfer ve Yeşil Giresunlu arasındaki sürtüşmeler de, sonunda bu olayın kahramanlarına koca bir «Kara leke» sürüverdi. Yeşil Giresunlu'nun basına yaptığı açıklamalar oldukça ilginç ve bir o kadar da düşündürücü idi. Giresunlu aynen şöyle diyordu: «Nilüfer'in bir buçuk yıldan bu yana Mehmet Kölük adlı kişiyle ilişkisi vardır.» KADIN KADINA BİR SOHBET Bu olay hakkındaki gerçekleri bulmak için genç sanatçının evine giderek kadın kadına konuşmak istedim. Etiler'deki evinde beni annesi karşıladı... O da üzgün, o da çaresizdi. Bunca yıl büyütüp gözünün içine baktığı kızının «ihanet»le damgalanmasını hazmedemiyordu.. «Kızım sanatçı ama biz mazbut bir aileyiz. Ben dul kaldığım zaman Nilüfer henüz 9 yaşındaydı. Onu bugünlere getirene kadar neler çektim. Üç yaşında astıma yakalandı, yıllarca tedavi