Ana içeriğe atla

Orhan Gencebay'a Telefon Yağmuru

Hayranları Gencebay'ı televizyonda görmek istiyorlar...
ARABESK müziği denilince aklımıza gelen ilk isim şüphesiz ki Orhan Gencebay olur. Bu müziği başlatan, halka mal eden ve bugün de türünün en büyüğü olan isim Gencebay’dır.
Sanatçımız dergimize geldiği andan itbaren birbiri peşisıra telefonlar yağmaya başladı. Arabeskin kralı Gencebay’a çeşitli sorular yöneltildi. Bu sorulardan bazıları arabesk müzikle ilgiliydi. Sanatçımız yaptığı müziğin bir ekol olduğunu, dertten bahsederken dinleyicisine bir ümit kapısını da bıraktığını söylüyordu.
Müziğinde dinleyenini düşündürdüğünü, ama bunun olumsuz değil, olumlu yönde olduğunu vurguluyor ve «Arabesk bir felsefedir» diyordu.
Hayranları tarafından sanatçımıza yöneltilen en büyük istek, onu televizyonda görmekti. Orhan Gencebay ise bunun kendi elinde olmadığını, TV kuruntundan kaynaklanan bir sorun olduğunu belirtiyordu.
ÜMİT BAYOĞLU (22-Ev hanımı- İST.)
Cihan Ünal İle Türkan Şoray'ın evliliği hakkında ne düşünüyorsunuz?
«Mutluluklar diliyorum.»
Neriman AKKOÇ (16-Ev kızı-İST.)
İlk defa ne zaman aşık oldunuz?
«14-15 yaşlarımdaydım.»
Şahinder AĞAÇKAN (16-Ev kızı- İST.)
Sevim Emre ile olan beraberliğiniz gerçek mi?
«Evet.»
Eşinizden onun için mi ayrıldınız?
«Hayır, eşimle ayrılmamda onun bir ilgisi yok. Fikir ayrılığı ayrılmamızın nedeni.»
Nilüfer ÖZBEY (6-İST.)
  • En çok sevdiğiniz şey?
«Çocukları çok severim.»
Nermin ÜLGEN (19-Ev kızı-İST.)
  • Ben Urfalı’yım. Siz hiç Urfa'ya gittiniz mi?
«Evet bir kez gitmiştik. Çok da ilgi görmüştük.»
Fatoş BEŞİKTAŞ (14-Öğr.-İST.)
  • Burcunuz ne?
«Aslan.»
  • Kaç yaşındasınız?
«Kaç yaşında gösteriyorsam o yaştayım.»
İbrahim KILIÇ (18-Öğr.-Kırşehlr)
  • Bestelerinizi nasıl yapıyorsunuz?
«Bu duygu, yetenek ve çalışma meselesi.»
Ayşe GÜMÜŞ (24-Gazeteci-Sam- sun)
  • Ses sanatçısı olmasaydınız ne olmak isterdiniz?
«İlim adamı olmak isterdim. Müzikten sonra en çok ilgilendiğim şey bilimsel konulardır.»
Çetin BARDOK (23-Şoför-İST.)
  • Neden sahneye çıkmıyorsunuz?
«İçinde bulunduğum çalışma ortamında buna zaman ayıramıyorum. Ama bu kesinlikle çıkmayacağım demek değildir.»
Murat YILMAZ (10-Öğr.-İST.)
  • İlk filminiz hangisiydi?
«Bir Teselli Ver.»
Osman NASIR (24-Tüccar-İST.)
  • BBC'deki radyo konuşmanızı dinledim, çok başarılıydınız.
«Teşekkür ederim.»
  • Namaz kılar mısınız?
«Vecibelerini tam olarak yerine getiremiyorum ama dinime saygım sonsuzdur.»
  • Benim sesim size çok benziyor, ilgilenir misiniz?
«Bir süre sonra okul açmayı düşünüyorum. O zaman tabii.»
Melisa İSPİRATO (20-Sekr.-İST.)
  • Sevim Emre ile neden evlenmiyorsunuz?
«Şu anda ben kendimi evli olarak görüyorum ama toplumun kurallarını da yerine getireceğim tabii.»
Şengül GÜRSOY (33-Ev hanımı - İST.)
  • Sizi şeref misafiri olarak çağırsam gelir misiniz?
«Tabii gelirim.»
Zeynep YORTUMLUK (27-Ev hanımı-İST.)
  • 15 seneye yakındır hep sizi dinliyorum. Bir şarkı istesem söyler misiniz?
«Yakında yeni plağım çıkıyor.»
Güzin SİLAHOĞLU (16-Öğr.-İST.)
  • Sevim Hanım’la hâlâ oturuyor musunuz?
«Tabii.»
Nevzat MIZRAK (20-Jşçi-İST.)
  • İçkilerden hangisini seviyorsunuz?
«Rakı ama şu anda içmiyorum.»
Perihan ÜLGEN (22-Öğr.-İST.)
  • En çok hangi bestenizi seviyorsunuz?
«Hepsinin yeri ayrı.»
Ceyhun ÖZGÜ (24-Muhasebeci - Akhisar)
  • Başarınızı neye borçlusunuz?
«Çatışan, seven, inanan her insan başarır.»
Ayşe ÖZTÜRK (23-Muhasebeci - İST.)
  • Şarkılarınızda niye karamsarsınız?
«Dertten bahsederken ümit kapısı da bırakırım. Bu bir felsefedir. Ben düşündürürüm de. Bu olumsuz anlamda değil. Gerçekler ciddi olduğunda yorucu oluyor.»
  • Türk Sanat Müziği söylemeyi düşünmüyor musunuz?
«Ben ayrım yapmam. Bu bir ekoldür. Arabesk fikir açma açısından önemli bir türdür.»
Gönül FUNDA (13-Öğr.-İST.)
Biz sizinle akraba oluyoruz, Emine Teyze sizin halanız oluyor.
«Çok memnun oldum.»
Halim KÖROĞLU (18-Tomacı-IST.)
  • Şarkılarınızın ilhamını nereden alıyorsunuz?
«Bunun zamanı ve zemini belli değildir.»
Emine ALKAN (26 - Hemşire-Aydın)
  • 'Sorma Maziyi Sorma’ şarkısı sizin mi?
«Evet, söz ve müziği bana ait.»
İsmail ÇAMAN (24-Sporcu-İST.)
  • Azize Gencebay'dan sonra evlenmeyi düşünüyor musunuz?
«Evet.»
Hatice ÇALIŞKAN (20-Sekr.-İST.)
  • Burcunuz nedir?
«Aslan.»
Mehmet ELGÜN (25-Memur-İST.)
  • Ben Amasyalı'yım. Hemşehri oluyoruz.
«Çok teşekkür ederim.»
Melek GÜVEN (16-Öğr.-İST.)
  • Ünlü olmadan evvel evli miydiniz?
«Nişanlıyken ünlü olmak üzereydim.»
  • Nişanlınızın ismi neydi acaba?
«Azize Hanım'dı.»
Selin DUYMAZ (16-Öğr.-İST.)
  • İlk gördüğünüz bir insanın neyine dikkat edersiniz?
«Gözlerine dikkat ederim. Gözler her şeyin aynasıdır.»
Ahmet TAZE (21-Kuaför-Maraş)
  • Leyla İle Mecnun filmini çok beğendim. Bu filmin nerede çekildiğini öğrenebilir miyim?
«Urfa, Diyarbakır, Harran, Mardin, İstanbul’da Kilyos Sahilleri.»
Ali SABANCI (20-Esnaf-İST.)
«Ben Doğarken Ölmüşüm» filminin fon müziği sizin mi?
«Evet, benim.»
Ayliri TOK (7-Zonguldak)
  • Orhan Amca, en çok hangi şarkınızı beğeniyorsunuz?
«Hepsini severim.»
Hülya İMRAL (16-0ğr.-İST.)
  • Hayvanları sever misiniz?
«Hem de çok. Bir kedim var.»
Ekmel İSLAMOĞLU (19-0ğr.-İST.)
  • Size evlenme teklif etsem kabul eder misiniz?
«Çok teşekkür ederim yakın ilginize. Şu anda evlenmek üzereyim.»
Nesrin AKIN (19-Ev kızı-İST.)
  • Sahneye neden çıkmıyorsunuz?
«Sahneye çıkarsam beste yapma düzenim bozulur. Ama bu hiç sahneye çıkmayacağım demek değildir.»
Ömer PUR (15-Öğr.-İST.)
  • TV'ye neden çıkmıyorsunuz?
«Bu TRT'den kaynaklanan bir sorun. Ben tabii ki TRT'ye çıkmak isterim.»
Ramize SÖNMEZ (23-Ev kızı-RI- ze)
  • Sesinizi duymak için açtım.
«Çok teşekkür ederim.»
Ayten BİLİR (15-öğr.-İST.)
  • Sizi TV'de seyretmek istiyoruz.
«Bu TRT ile ilgili bir konu. Ben de hayranlarımın karşısına TV’de çıkmayı isterim.»
Hakan ÇOKÇALIŞKAN (12-öğr. • İST.)
  • Evlenmeyi düşünüyor musunuz?
«Yakın bir zamanda İnşallah.»
Kemal SAĞLAM (20-Teknisyen – İST,)
İlk plağınızdan son plağınıza kadar korsan kaset yapsalar ne düşünürsünüz?
«Bu kadar ilgi topladığım için mutluluk duyardım.»
Koksal ŞAHİN (30-Memur-İST.)
  • Sanat hayatınızda bugünkü başarınızı neye borçlusunuz?
«Müziği sevmeme ve saygılı bir şekilde çalışmama borçluyum.»
Kader BİLGİN (20-Muhasebeci - Ankara)
  • İsmimden şarkılarınızda çok bahsediyorsunuz?
«Evet doğru, isminizi çok kullanıyoruz.»
Hatice SIKIL (21-Sekr.-İST.)
  • Sevmek nedir?
«Sevmek yaşamın temelidir. Sevgi çok büyük bir güçtür.»
Fatma ÖZDOLAN (54-Ev hanımı- İST.),
  • Memleketinizi, ailenizi ziyaret ediyor musunuz?
«Onlar bizim atalarımız. Onları aramak görevimizdir.»
  • Çok iyi, temiz bir insanla evlenmek ister misiniz oğlum?
«Tabii, her erkeğin isteğidir bu. Şu anda da çok iyi bir insanı buldum ben.»
Suat ENGİN (26-Teknlsyen-IST.)
  • Aylık kazancınız nedir?
«Kesin olarak söylemek mümkün değil. Ancak kimseye muhtaç olmadan rahat bir şekilde yaşıyorum.»
Sema TOGAY (17-Ev kızı-İST.)
  • Kaç yılında doğdunuz?
«Kaç yaşında gösteriyorsam o yılda doğdum.»
Haluk FİLİZLİ (21-Asker-İST.)
  • İlham kaynağınızı nereden alıyorsunuz?
«Sanatçı her konudan esinlenir.»
Hamza DEMİR (16-İşsiz - Adıyaman)
  • Nerelisiniz?
«Samsun doğumluyum.»
Tamer YİĞİTOĞULLARI (17 - Ser- best-İST.)
  • Sevgi hakkında ne düşünüyorsunuz?
«Sevgi yaşamın temelidir, sevgisiz yaşam olmaz.»
Sabahat KOÇ (18-Memur-İST.)
  • Kadınlarda aradığınız özellik nedir acaba?
«Ben de her insan gibi bir kadın tarafından yani annem tarafından büyütüldüm. Kadınları annemde tanıdım ben.»
Cihan İÇLİ (12-Öğr.-fST.)
  • Hangi takımı tutuyorsunuz?
«Samsun ve Trabzonspor’u.»
Emine UZUN (19-Ev kızı-İST.)
  • Hangi takımı tutuyorsunuz?
«Samsun ve Trabzonspor'u.»
Fatoş SEVER (26-Ev hanımı-İST.)
  • Sevim Hanım'la ne zaman evleneceksiniz?
«Yakın bir tarihte inşallah.»
İnci DURMUŞ (25-Ev kızı-İST.)
  • Bir şarkı söyler misiniz?
«Hatasız kul olmaz... Hatamla sev beni...»
Yaşar EVCAN (20-Öğr,-Samsun)
  • En beğendiğiniz yerli ve yabancı artistler?
«Her sanatçının ayrı yeri vardır, ayırt etmiyorum.»
Hızır SELİMOĞLU (18-Öğr-İST.)
  • TRT’nin arabeskle ilgili tutumlarını nasıl buluyorsunuz?
«TRT’nin başka tutumlarını da beğenmiyorum. Çelişki içinde olan bir yer.»
Erkan TAVLAK (İ2-Öğr.-İST.)
  • Hangi takımı tutuyorsunuz?
    «Samsun ve Trabzonspor'u.»
Uğur SAYIHIZLI (16-İşçi-İST.)
  • Hangi takımı tutuyorsunuz?
    «Samsunspor ve Trabzcnspor.»
    Zeynep BAŞ (14-Ev kızı-İST.)
  • Sevim Emre ile ne zaman evleneceksiniz?
«Yakın bir tarihte.»
Murat GÜL (18-Pastacı-İST.)
  • En çok hangi şarkınızı beğeniyorsunuz?
«Ayırım yapmam.»
Şaziye GÜRER (24-İşçi-İST.)
  • Zulüm adlı filminizin sonunu anlayamadık.
«Bazı kesilmeler olmuş son kısımlarda.»
Fahri METİN (21-Öğr.-İST.)
  • Zulüm filminde iki yeni parça okudunuz. Plak olacaklar mı?
«Evet, ama plakta bazı farklılıklar olacak.»
Zuhal VATANKUS (16-Ev kızı - İST.)
  • Hangi okuldan mezunsunuz?
«Samsun 19 Mayıs Lisesi'nden.»
Şenay ÇELİK (14-Öğr.-İST.)
  • En son çevirdiğiniz film?
«Hülya Avşar ile 'Kahır' filmini çeviriyorum.»
Ali YELGEÇ (17-Diş teknisyeni - İST.)
  • Yeni plağınız ne zaman çıkacak?
«2,5 ay sonra.»
Yasemin ÇAĞLIN (18-Ev kızı - İST.)
  • 14 yaşımdan beri sizi dinliyorum.
«Çok teşekkürler.»
İlker TOKAY (20-Ev kızı-İST.)
  • Şu anda Sevim Hanım yanınızda mı?
«Hayır, evde.»
Nurşen YOSMA (20-Kuaför-İST.)
  • Sevim Emre'yle evlenecek misiniz?
«Yakın bir tarihte düşünüyoruz.»
Bilal CEYLAN (39-Birahane sahi- bi-İST.)
  • Bir ricam var ağabeyciğim... Çukurbostan taraflarına geliyor musunuz hiç?
«Ara sıra geliyorum.»
  • Geldiğinizde bizim yere de gelirseniz çok sevinirim.
«Tabii gelirim.»
Funda İSKİTOĞLU (13-Öğr.-İST.)
  • Evde yalnız mı oturuyorsunuz?
«Hayır, Sevim Ablan, Altan var.»
Tuncay ERK (21-Teknik ressam- İST.)
  • Müzik dünyasından bir sanatçı olarak kitleler için bir şeyler vermek ister miydiniz?

«Tabii, mesela bir okul açmak isterim.»...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer ’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konse

Deniz Gökçer Tercihini Yaptı

TİYATROYLA pek fazla içli dışlı değilseniz bile muhakkak Deniz Gökçer adını duymuşluğunuz vardır. Devlet Tiyatrosu Genel Müdürü Cüneyt Gökçer’le, aynı tiyatronun sanatçılarından Mediha Gökçer'in kızlarıdır Deniz Gökçer. Ne yalan söylemeli, geçen gün Acar Filim platosunda karşı karşıya gelip tanıştırılıncaya kadar, benim de kendisi hakkındaki bilgim bundan fazla değildi. Pek onun «Genel müdürün kızı olmaktan öte» iyi bir tiyatro artisti, sözü edilir, hesaba katılır bir sanatçı olduğunu duymuşluğum: «Andromak» ta, «Damdaki Kemancı» da, «Bir Bardak Su» seyretmişliğim vardı. Platoda, iki plan arasında tanıştırıldık Deniz Gökçer'le. El sıkıştık, kenardaki iki sandalyeye oturup konuşmaya başladık. 1945 yılında, Ankara'da doğmuş Deniz Gökçer... Önce Devlet Konservatuvarı Bale Bölümü'ne gitmiş, orada 6 yıl okumuş. Sonra şiddetli bir «lumba go» onu Bale Bölümünden ayrılmaya mecbur etmiş. Bunun üzerine yeniden imtihanlara girmiş Deniz Gökçer, bölüm değiştirip Devlet Konser

Türkan'ın Oyununa Geldim

TÜRKAN'IN OYUNUNA GELDİM Bir yanardağ...Aylardan beri için için kaynayan...Patlamaya pek niyeti olmadığı halde, koşullar sonucu büyük bir gürültüyle patlayan bir yanardağ... Ve şimdi ateş saçan bu yanardağ Cihan Ünal'dan başkası değil...Türkan Şoray'olan aşkı neredeyse şarkılara türkülere konu olacak duruma geldiği halde işin başından beri ortaya Şoray'la birlikte kesin çizgiler koymayan ve “bile bile lades”li sözler olan “belki”leri,”olabili”leri çok güzel bir şekilde vurgulayan Cihan Ünal,içnde yaşadığı koşulların birdenbire yön değiştirmesiyle artık dayanamadı ve patladı.Ve kanımızca tüm kamuoyunu ilgilendiren, kendisinin Türkan Şoray'la olan aşkının getirdiği,zihinlere çöreklenen bir çok soruya ışık tutan şaşırtıcı itiraflarda bulundu...Cihan Ünal'ı aylar sonra itiraflara zorlayan neden kuşkusuz herkesin evlnecekler gözü ile baktığı bir sırada Türkan Şoray, yeni bir oyunuyla Ruçhan Adlı gibi aşk yaşadığı Cihan Ünal'ı terkedilmiş pozisyonuna soku

Şey Dergisi’nin 1984 Tarihli 29. Sayısı

https://www.tozlumagazin.net

Nilüfer'in Kara Lekesi

Tüm çıplaklığıyla bilinmeyen bir olay hakkında konuşmak ve kişiler hakkında suçlamalarda bulunmak yanlış hir harekettir... 14 Nisan 1981 tarihinde resmen boşanmaya karar veren Nilüfer ve Yeşil Giresunlu arasındaki sürtüşmeler de, sonunda bu olayın kahramanlarına koca bir «Kara leke» sürüverdi. Yeşil Giresunlu'nun basına yaptığı açıklamalar oldukça ilginç ve bir o kadar da düşündürücü idi. Giresunlu aynen şöyle diyordu: «Nilüfer'in bir buçuk yıldan bu yana Mehmet Kölük adlı kişiyle ilişkisi vardır.» KADIN KADINA BİR SOHBET Bu olay hakkındaki gerçekleri bulmak için genç sanatçının evine giderek kadın kadına konuşmak istedim. Etiler'deki evinde beni annesi karşıladı... O da üzgün, o da çaresizdi. Bunca yıl büyütüp gözünün içine baktığı kızının «ihanet»le damgalanmasını hazmedemiyordu.. «Kızım sanatçı ama biz mazbut bir aileyiz. Ben dul kaldığım zaman Nilüfer henüz 9 yaşındaydı. Onu bugünlere getirene kadar neler çektim. Üç yaşında astıma yakalandı, yıllarca tedavi