Ana içeriğe atla

Pasaj Müzeyyen'lendi

Müzeyyen Senar demek neşe, espri demektir... Gittiği yeri şenlendirir hareket getirir, coşku getirir... Çiçek Pasajı'nda da öyle oldu... Entellektüel Cavit'in yeri bayram havası yaşadı bayram gelmeden... Çünkü Müzeyyen Senar gelmişti... Herşey herkes sustu, sadece Müzeyyen şakıdı ve kendisine gösterilen sevgi selinin içinde hayatının en anlamlı gecelerinden birini daha yaşadı...Şenlendi, şenlendirdi, coştu, coşturdu...
Kadehler burada dert oldu... Sıkıntılar, üzüntüler burada meze yapıldı... Şu masada altını kürekle tartanlar otururdu... Şu masada bir duble rakı parasıyla bayramı bayramdan önce yaşayanlar.. Koca bir tarih geçti bu yıkıntının tahta masalarından... En zengininden en yoksuluna, en ünlüsünden en sıradanına yüzler, binler aktı şişelerden akan içkiler gibi... Burada daha çok dert içildi, acı, keder, üzüntü içlidi... Ama neşe de yaşandı burada... Sazlar çalındı, şarkılar söylendi... Cümbüşle coşuldu, darbukayla göbek atıldı, akordeonla el çırpıldı.. Hele bu alemi iyi tanıyanlara gelince .. Hele Çiçek Pasajı nın havasını en iyi bilenlerden, yaşayanlardan yaşatanlardan Müzeyyen Senar gelince... Tıpkı o günkü gibi.. Yarım asrın Müzeyyen Senar’ı, bir asrın pasajına neşe getirdi, hareket getirdi, coşku getirdi... Daha Çiçek Pasajı’nın kapısında görünür görünmez dert bırakmaya gelmiş insanların hepsi ayağa kalkarak teker teker selamladılar onu... İçlerinde yaşlılar vardı, gençler vardı, hanımlar vardı... Hele yaşlılar... Az mı sarhoş olmuşlardı Müzeyyenin şarkılarıyla... Az mı ''Ah'' çekmişlerdi onun yanık sesini dinledikleri zaman... Ayrıca bütün müzikseverlerin yanısıra akşamcıların da başının tacı olan Müzeyyen Senar, Çiçek Pasajı na geldiği zaman hepsini bir kez daha mest etti... Başta eski günlerdeki arkadaşı ve pasajın ünlüsü Entellektüel Cavit'in yerindeki köşesine oturduğu zaman Tarihi Çiçek Pasajı, bir anda sanki stadyuma döndü... Bu eşsiz sanatçıya sevgi gösterisinde bulunmak için yarıştılar... Eski hatıralar tazelendi, tanıdıklar çıktı, tanıyanlar tanımayanlara anlattı Müzeyyen Senar'ın önemini... Yer yerinden oynadı... Pasaj Müzeyyen'le canlandı... Saz takımları kuruldu... O gün pikap sustu... O gün kırık plak sustu... O gün herkes sustu. Çalan sazlar, söyleyen Müzeyyen Senar’dı... Evet, evet yıllar sonra pasaj Müzeyyen'lendi...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kartal Tibet'le Bıyık Üzerine

Bıyık deyip geçmeyin hemen... Burnun hemen dibinde başlayıp üst dudağa paralel siyah bir çizgi çizen «bıyık» dediğimiz nesne cins cinstir, çeşit çeşittir. Kaytan bıyık vardır, pala bıyık vardır, badem bıyık vardır, pos bıyık vardır, douglas bıyık vardır, hatta pis bıyık bile vardır. Anlayacağınız hanımların biçim biçim, renk renk, çeşit çeşit saçları ve dahi saç modelleri varsa, biz erkeklerin de «bıyık» avantajı var. Üstelik bizimki öyle berberdi, kuafördü gibi beklemeli, masraflı değil. Bir makas, küçük bir ayna bıyığınıza istediğiniz biçimi vermek için yeter de artar bile! Şimdi, durup dururken bu bıyık meselesinden söz açışımız elbette sebepsiz değil. Biraz ilerimizde filim çevriliyor. O sahnenin çekimi biter bitmez Kartal Tibet yanımıza gelecek ve onunla «bıyıktan» bahsetmeye başlayacağız. Zihni temrin bizimkisi yani... Evet, sahne bitiyor, Kartal Tibet rejisörden izin alıp yanımıza doğru yürümeye başlıyor. Geldi... oturuyor... KARTAL TİBET VE BIYIK Kartal Tibet’te «bıy...

Turgut Özatay Evlendi

1964 yılını 1965'e bağlayan günlerdeyiz... İstanbul rıhtımına güzel bir Italyan gemisi yanaştı: «San Marco»... Gemiden çıkan turistler Istanbul'ın tarihi anıtlarını, tabiat güzellikleri görmek istiyorlar. Geminin merdivenlerinden iki İtalyan kızı iniyor. Tam o sırada Türk sinema dünyasının ünlü karakter oyuncusu Turgut Özatay da orada bir arkadaşını ziyarete gelmiş. Kızlardan İngilizce bileni Turgut'a, «Ayasofya'ya ne taraftan gidebiliriz?» dîye sordu. Turgut da bu iki turist kıza, «İsterseniz otomobilimle sizi oraya götürebilirim,» cevabını verdi. Biraz sonra üç kişi Ayasofya'nın 1500 yıllık kubbesi altında geziyordu. Genç kızlardan Cinzia Morigi adında olanı Fransızca biliyordu ve Urbino üniversitesinde felsefe doktorası yapıyordu. Cinzia, İtalya'ya gittikten sonra, pek beğendiği Turgut Özatay'a bir teşekkür mektubu yazdı. Turgut bu mektubu arkadaşı Vladimir Krasovsky'ye tercüme ettirdi. Mektuplaşma aylarca, hatta yıllarca devam etti. 1965 geçmi...

Orhan Gencebay'ın Spor Tutkusu

Spor adaleyi güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda beynin bütün fonksiyonlarını da güçlendirir, dolayısı ile iradeyi ve mantığı sağlamlaştırır.» Orhan Gencebay birbirinden ağır halterleri kaldırır, bisiklette pedal çevirip ter atarken, bir yandan da bunları söylüyordu. Sanatçının periyodik spor çalışmasını yaptığı aletli jimnastik salonunda bir yandan resim çekiyor, bir yandan da spor üzerine söyleşiyorduk. Orhan Gencebay, pek çok sinema sanatçısında bile olmayan atletik bir yapıya ve fiziğe sahipti ve bunu sürekli spor yapmaya borçlu olduğunu söylüyordu. Sanatçı sporla çocukluk yıllarından bu yana devam edegelen ilişkisini şöyle anlattı: «Samsun'da ortaokul ve lise sıralarında 5-6 yıl aralıksız vücut estetiği ve güreş çalıştım. Kondisyonum çok iyiydi. O yıllarda biraz da Jiu-Jitsu çalıştım ama, o zamanlar Uzakdoğu sporları ülkemizde henüz çok yeni idi. Bu yüzden o yönde pek fazla gelişemedim. Her zaman çok yürür ve çok koşardım. Bu, sadece bana özge bir davranış değildi....

Fatma Girik'in Çıplaklıktaki Cömertliği

Dünyanın birçok yerinde olduğu gibi sinemaya da muhtelif yollardan gelinir; gelenlerin çoğu şöhret olup bol paraya kavuşma hayalini içlerinde bir virüs olarak taşıyarak silinip kaybolurlar, bir kısmı daha ilk edimini attığında önündeki bütün kapıları ardına kadar açık bulup zahmetsizce merdivenleri tırmanır; kimi dert çeker, çile çeker ama, direnir, şansını bekar. Şans günün birinde ona gülünce her şey birden ışıldar, şan, şöhret, para, hayranlar onun olur... Fatma Girik’i hangi sınıfa sokabilirsiniz. Bize kalırsa bu klasik sınıflamanın dışındadır Yeşilçam’ın mavi gözlü, açık sözlü Fato’su... Dışındadır, çünkü o şöhret olmak için çile çekmemiştir. Evet, sinemaya figüranlıkla başlamış, «Günahkar Baba» da, «Beş Hasta Var» da figüranlık yapmıştır, ama birden başrole fırlamış ve bir daha oradan aşağıya inmemiştir. Ama ne var, biliyor musunuz? Fatma Girik 'in asıl çilesi o zaman başlamıştır. Yeşilçam'da kadın yıldız öpüşmez, soyunmaz, makyajsız kamera karşısına geçmez, İstanb...

Ajda Pekkan Konuşuyor

Kimisine göre Eurovision yenilgisinin getirdiği bunalımdan kimisine göre aşk ilişkilerindeki çıkmazdan büyük bir bunalıma itilmişti. Kimseyle görüşmek istemiyor, giderek kilo veriyor, gülmeyen yüzü, kuşkulu bakışlarıyla çok zaman bilinçsiz ve yanlış davranışlarda bulunuyordu. Bu sıkıntılı dönemini atiatamayacağım anlayınca her şeyi bırakıp kaçmak istedi. Günün birinde uçağa atladığı gibi Türkiye'den uçup gitti... Bazıları Londra'da olduğunu söylüyordu Ajda'nın... Ama kesin olarak kimsenin bildiği bir şey yoktu. Bir hafta Paris'te görülüyor, sonra Cenevre'de veya Zürih'de olduğundan söz ediliyordu. Beili ki, sıkıntısı, problemleri ülkesini terketmekle geçmemişti. Yerinde duramıyor, bir şeyler arıyor, aradığını bulamıyordu... İşte o günlerde ansızın bir akşam saatinde SES'e telefon etmişti Ajda... «Unutmak ve unutturmak istiyorum. Bıktım, usandım... En az altı ay gelmeyeceğim Türkiye'ye... Müziği seviyorum. 17 yıllık çocuğum benim. Kuşkusuz müzikten...