''Sen
Sözden Anlamazmısın?", "Adet Yerini bulsun",
"Sevgilim Sıra Bende", "Sevgilim Sen Söyle",
''Okursun", ''Aşkımız Tadında Kalsın", ''Gün Doğmadan
Neler Doğar"
Ve
bunun gibi altı şarkı adı daha. Bu haftaki uzunçalarımızı
tanıtmaya biraz bilmece gibi başladık sevgili müzikseverler.
Acaba sizler bu şarkıların hangi türe ait olduğunu yani ilk kez
adını duyduğunuz Salim Akın’ın ne tür müzik icra ettiğini
şarkılarının adından bulabildiniz mi? Evet, evet çoğumuzun
ağzından dökülen ilk sözcüğü duyar gibiyim. Arabesk değil
mi? Maalesef yanıldınız. Bu şarkılar tavernada çalışan
piyanistlerin arabesk tarzı oluyor. Yani bugüne kadar sabır edip
yazmak istemediğimiz İSTİSMAR MÜZİĞİ... Ne yazık ki, 1870’li
yılların sonundu Ferdi Özbeğen'le moda olan taverna müzigi artık
lüks lokantalara, sosyete kulüplerine hatta mini gazinolara kadar
hayli geniş bir alanda yapıldığı için küçümsememek gerek.
Salim Akın da bu yerlerde çalışan piyanist şantörlerden biri...
Önce İstanbul'un en işlek cadde duvarlarını "Sıra Bende"
anons afişleriyle süsleyerek dikkat çeken Akın daha sonra ilk
uzunçaları ve kasetiyle plak dünyasında arz- ı endam etti. Ama
ne ediş. Zekai Tunca’nın canım eseri "Bunca Güzel
İçinde''yi yeniden bestelemiş gibi yorumlama cesaretini gösteren
Akın diğer 13 yeni şarkısında resmen istismar müziği yapıyor.
Peki bugüne kadar aynı istismarı yapan olmadı mı? Oldu ama
bundan sonra olmaması için artık bayrak açacağız. Türk
Müziği’ne saygı duyanlar adına. Yaptığı şarkıların acaba
hangisini çalıştığı tavernada veya restaurantta
seslendirebiliyor Salim Akın? "Elimde Resminle Can Verdiğimi
Bir Sabah Okursun Gazetelerde'' diye gözyaşı döktürenini mi,
yoksa "Çekil Git Başımdan Sen Laf Anlamaz mısın?" diye
dayak atar gibi sevgili kovma şarkısını mı? Yoo artık bu kadarı
fazla. Bırakalım artık müzikle işkence etmeyi "Eğlenelim
Bu Akşam", "Sevgilim Sen Söyle" gibi hem oynatıp
hem eglendiren taverna şarkılarına bir diyecegimiz yok. "Sensiz
Yaşamak" gibi duygusal temalara biraz besteye benzer
çalışmalara da söz yok. Ama gerisine artık hiç tahammül yok.
Eğer Salim Akın "Sıra Bende" diyorsa bu müzik anlayışı,
bu istismarlı duygularla değil daha sağlıklı mesaj veren
şarkılarla demesi gerek. Bak Gencebay’a, Besen’e, Tatlıses’e
nereden nereye geldiler. Onlar da yıllar önce kahretmediler mi? Ama
şimdi en iyiye en güzele ulaştılar. Üstelik karamsarlığa
bulaşmadan. Evet bu uzunçaları biraz "Kızım Sana
Söylüyorum" deyişini hatırlatmak için ''Haftanın Plağı"
yaptık. Artık Türk müzikseverlerinin istismar müziğine karnı
tok, bu böyle biline... (diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)
Yorumlar
Yorum Gönder