Ana içeriğe atla

Ali Şen Tesadüfler Sonucu Nasıl Aktör Oldu?

MUAMMER Karaca, tok sözlü, doğru görüşlü, «cesur» konuşan bir aktördür. Kimseleri beğenmez. Hatta, kendisi için «aktör» sıfatını kullananlara bile kızar. Yıllar önce, bir Anadolu turnesinde Adana'ya uğrar. Oyuncularından biri hastalanır. Adana Halkevi'nde, önce dekorcu, sonra oyuncu olarak sahneye çıkmış Ali Şen adında, 30 yaşında birini tavsiye ederler. Rolü kısaca anlatılır. Ali Şen dinler, dinler, «Peki üstadım,» der. Muammer içinden «eyvah, bu gece rezil olacağız,» diye düşünür. Fakat karşılıklı oynarken Ali Şen, Karaca'ya öyle espri yapma fırsatları hazırlar ki, Muammer Karaca, oyundan sonra onun boynuna sarılır:
-«Ali Şen, İstanbul'a gel. Kendilerine aktör diyenler, sahnede seni görsün de utansınlar!» der. Sonra arkadaşlarına dönüp «Ali bizim trupta oynayacak, ona gözünüz gibi bakacaksınız,» diye ilave eder. O tarihteki en yüksek «gündelik» i Ali Şen'e verir.
Ali Şen, Muammer Karaca Tiyatrosu ile Adana, Mersin, İskenderun, Antalya ve çevresini dolaşır. Fakat, Adana'dan uzun süre ayrılamayacağı için trupu bırakır.
Ali Şen, bugün sinemamızdaki karakter oyuncuları arasında halen her filme davet edilen tek aktördür. Bu da ona prodüktör ve rejisörlerin verdiği önemi gösterir. 1918'de Adana'da doğan Ali Şen, 1935'te, «İstiklal» piyesiyle sahneye çıkmış, 1953'te «Ahretten Gelen Adam» adlı filmle sinemaya geçmiş. Onda, Hasan Efendi'den, Naşit'ten, Dümbüllü'den, Kavuklu Hamdi Efendi'den gelen «Türk temaşa» sanatının değerleri klasik tiyatro ile birleşmiş. Bugün Türk tiyatrosunda şöhret yapmış Saim Alpago ile Aydın Gür, Ali Şen'in okul arkadaşları... Onlarla birlikte Ankara Devlet Konservatuvarı'na öğrenci olarak gideceği sırada annesinin ölümü tiyatro tahsiline engel olmuş. Fakat Ali Şen, bundan bir şey kaybetmemiş. Ali Şen, bugün yerli sinema piyasasında mevcut karakter oyuncularının en kuvvetlisidir. Çeşitli karakterlere çok rahat giriyor ve detaylı, farklı bir şekilde oynuyor. Bir rolü ötekine hiç benzemiyor.
Üç çocuk babası olan Ali Şen, reklamdan, gösterişten kaçan, başı önde, babacan, alçak gönüllü, sessiz fakat büyük bir sanatkardır... Yerli sinemada senaryolar hep gençler üzerine yazıldığı için henüz başrol yapmadı, fakat ona böyfe bir imkan tanındığı takdirde gerçek değeri daha iyi anlaşılacaktır.
Ali Şen, tesadüflerin sahneye, sonra da beyaz perdeye kazandırdığı güçlü bir karakter oyuncusudur. Daima genç erkeklere imkan hazırlayan Türk sineması, ona başrol imkanını vermedi, fakat Ali Şen çevrilen her yerli film için aranılan bir şahıs oldu.

ÇEŞİTLİ TİPLERİ — Aşağıda Ali Şen'in «Yabancı Kız», «Beleş Osman», «Anne Beni Eversene» isimli kordelelerinde yarattığı tipler görülmektedir...(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kartal Tibet'le Bıyık Üzerine

Bıyık deyip geçmeyin hemen... Burnun hemen dibinde başlayıp üst dudağa paralel siyah bir çizgi çizen «bıyık» dediğimiz nesne cins cinstir, çeşit çeşittir. Kaytan bıyık vardır, pala bıyık vardır, badem bıyık vardır, pos bıyık vardır, douglas bıyık vardır, hatta pis bıyık bile vardır. Anlayacağınız hanımların biçim biçim, renk renk, çeşit çeşit saçları ve dahi saç modelleri varsa, biz erkeklerin de «bıyık» avantajı var. Üstelik bizimki öyle berberdi, kuafördü gibi beklemeli, masraflı değil. Bir makas, küçük bir ayna bıyığınıza istediğiniz biçimi vermek için yeter de artar bile! Şimdi, durup dururken bu bıyık meselesinden söz açışımız elbette sebepsiz değil. Biraz ilerimizde filim çevriliyor. O sahnenin çekimi biter bitmez Kartal Tibet yanımıza gelecek ve onunla «bıyıktan» bahsetmeye başlayacağız. Zihni temrin bizimkisi yani... Evet, sahne bitiyor, Kartal Tibet rejisörden izin alıp yanımıza doğru yürümeye başlıyor. Geldi... oturuyor... KARTAL TİBET VE BIYIK Kartal Tibet’te «bıy...

Turgut Özatay Evlendi

1964 yılını 1965'e bağlayan günlerdeyiz... İstanbul rıhtımına güzel bir Italyan gemisi yanaştı: «San Marco»... Gemiden çıkan turistler Istanbul'ın tarihi anıtlarını, tabiat güzellikleri görmek istiyorlar. Geminin merdivenlerinden iki İtalyan kızı iniyor. Tam o sırada Türk sinema dünyasının ünlü karakter oyuncusu Turgut Özatay da orada bir arkadaşını ziyarete gelmiş. Kızlardan İngilizce bileni Turgut'a, «Ayasofya'ya ne taraftan gidebiliriz?» dîye sordu. Turgut da bu iki turist kıza, «İsterseniz otomobilimle sizi oraya götürebilirim,» cevabını verdi. Biraz sonra üç kişi Ayasofya'nın 1500 yıllık kubbesi altında geziyordu. Genç kızlardan Cinzia Morigi adında olanı Fransızca biliyordu ve Urbino üniversitesinde felsefe doktorası yapıyordu. Cinzia, İtalya'ya gittikten sonra, pek beğendiği Turgut Özatay'a bir teşekkür mektubu yazdı. Turgut bu mektubu arkadaşı Vladimir Krasovsky'ye tercüme ettirdi. Mektuplaşma aylarca, hatta yıllarca devam etti. 1965 geçmi...

Orhan Gencebay'ın Spor Tutkusu

Spor adaleyi güçlendirmekle kalmaz, aynı zamanda beynin bütün fonksiyonlarını da güçlendirir, dolayısı ile iradeyi ve mantığı sağlamlaştırır.» Orhan Gencebay birbirinden ağır halterleri kaldırır, bisiklette pedal çevirip ter atarken, bir yandan da bunları söylüyordu. Sanatçının periyodik spor çalışmasını yaptığı aletli jimnastik salonunda bir yandan resim çekiyor, bir yandan da spor üzerine söyleşiyorduk. Orhan Gencebay, pek çok sinema sanatçısında bile olmayan atletik bir yapıya ve fiziğe sahipti ve bunu sürekli spor yapmaya borçlu olduğunu söylüyordu. Sanatçı sporla çocukluk yıllarından bu yana devam edegelen ilişkisini şöyle anlattı: «Samsun'da ortaokul ve lise sıralarında 5-6 yıl aralıksız vücut estetiği ve güreş çalıştım. Kondisyonum çok iyiydi. O yıllarda biraz da Jiu-Jitsu çalıştım ama, o zamanlar Uzakdoğu sporları ülkemizde henüz çok yeni idi. Bu yüzden o yönde pek fazla gelişemedim. Her zaman çok yürür ve çok koşardım. Bu, sadece bana özge bir davranış değildi....

Fatma Girik'in Çıplaklıktaki Cömertliği

Dünyanın birçok yerinde olduğu gibi sinemaya da muhtelif yollardan gelinir; gelenlerin çoğu şöhret olup bol paraya kavuşma hayalini içlerinde bir virüs olarak taşıyarak silinip kaybolurlar, bir kısmı daha ilk edimini attığında önündeki bütün kapıları ardına kadar açık bulup zahmetsizce merdivenleri tırmanır; kimi dert çeker, çile çeker ama, direnir, şansını bekar. Şans günün birinde ona gülünce her şey birden ışıldar, şan, şöhret, para, hayranlar onun olur... Fatma Girik’i hangi sınıfa sokabilirsiniz. Bize kalırsa bu klasik sınıflamanın dışındadır Yeşilçam’ın mavi gözlü, açık sözlü Fato’su... Dışındadır, çünkü o şöhret olmak için çile çekmemiştir. Evet, sinemaya figüranlıkla başlamış, «Günahkar Baba» da, «Beş Hasta Var» da figüranlık yapmıştır, ama birden başrole fırlamış ve bir daha oradan aşağıya inmemiştir. Ama ne var, biliyor musunuz? Fatma Girik 'in asıl çilesi o zaman başlamıştır. Yeşilçam'da kadın yıldız öpüşmez, soyunmaz, makyajsız kamera karşısına geçmez, İstanb...

Ajda Pekkan Konuşuyor

Kimisine göre Eurovision yenilgisinin getirdiği bunalımdan kimisine göre aşk ilişkilerindeki çıkmazdan büyük bir bunalıma itilmişti. Kimseyle görüşmek istemiyor, giderek kilo veriyor, gülmeyen yüzü, kuşkulu bakışlarıyla çok zaman bilinçsiz ve yanlış davranışlarda bulunuyordu. Bu sıkıntılı dönemini atiatamayacağım anlayınca her şeyi bırakıp kaçmak istedi. Günün birinde uçağa atladığı gibi Türkiye'den uçup gitti... Bazıları Londra'da olduğunu söylüyordu Ajda'nın... Ama kesin olarak kimsenin bildiği bir şey yoktu. Bir hafta Paris'te görülüyor, sonra Cenevre'de veya Zürih'de olduğundan söz ediliyordu. Beili ki, sıkıntısı, problemleri ülkesini terketmekle geçmemişti. Yerinde duramıyor, bir şeyler arıyor, aradığını bulamıyordu... İşte o günlerde ansızın bir akşam saatinde SES'e telefon etmişti Ajda... «Unutmak ve unutturmak istiyorum. Bıktım, usandım... En az altı ay gelmeyeceğim Türkiye'ye... Müziği seviyorum. 17 yıllık çocuğum benim. Kuşkusuz müzikten...