Ana içeriğe atla

Sibel Egemen Dişiliğini Konuşturdu

AŞK denilince, hep aklıma lise yıllarım gelir... Bu yüce duyguyu ilk olarak liseye başladığım ilk yıl yaşadım. O yıllarda Ankara'da oturduğumuz mahallenin en yakışıklı delikanlısına takmıştım aklımı. Onu düşünmeden, yolunu gözlemeden yapamıyordum.
Oysa pek çok genç kız onu erişilmez olarak görüyordu. Yalnızca düşüncelerinde yaşatıyorlardı... Ben ise onları bile kıskanıyordum. Benim duygularımın aynıları başkaları tarafından da yaşandığı için huzursuzdum.
Ne var ki, ben içlerinde en cesuruydum galiba. Amacım, ona yaklaşmak ve kendimi sevdirmekti. Bunun için göze alamayacağım şey yoktu. Bu bir hırs haline gelmişti. Şunu da kabul etmem gerekiyordu ki, beni bir genç kız olarak farketmesinin imkanı yoktu. Neden mi? Çünkü, kısa boylu ve tombalak bir kızdım. Kalçalarıma kadar uzanan saçlarımı, daima bir kasketin içine hapsederdim. Ayağımda rengi dönmüş bir cin pantolon ve üzerinde de babamın giymediği bir gömlek... Bu görünüşte olan birisine, bizim yakışıklı delikanlının bakması mümkün değildi ki...
Bir gece uzun uzun düşündüm ve karar verdim. Kendimi değiştirecektim. Uygulamaya o gece geçtim... Yapacağım çok basitti. Güzelleşmek zorundaydım. Önce saçlarımla işe başladım. Her zaman bakımlı olması gerekiyordu. Fırçalayarak ve sık sık yıkayarak dikkat çeker bir hale getirmeliydim.
Bu işi aklıma taktıktan sonra her işin rengi değişti aniden. Uzun saçlarım her gün defalarca fırçalanıyordu. Mini etek giyiyordum. Dize kadar çoraplarım vardı Çoraplarımın renginde süveter giymeye özen gösteriyordum. Fazla kilolarıma gelince. Onun için en sevdiğim pastalarımdan bile vazgeçmiştim. Süratle kilo vermem gerekiyordu. Fizik güzelliğini, ancak yoğun bir bakım sonucu sağlayabilirdim.
Ve o günlerde evdeki davranışlarım bile değişmişti. Anneme müthiş bir şekilde yardımcı oluyordum. Merdivenlerden uçarak iniyor, kağnı gibi çıkıyordum. Aklım da fikrim de ondaydı. Fakat aylar geçmesine rağmen bir türlü onunla konuşamamıştık. Benim varlığımdan bile haberi yoktu. Kendimi hissettirmeliydim. Her gece penceremde onun yolunu gözlerdim. O bizim evin önünden geçerken kalbim yerinden fırlayacak gibi atardı. Oysa onun hiçbir şeyden haberi bile yoktu.
Bir gece karar verdim Mutlaka onunla konuşmalıydım. Bunun için de önce dikkatini çekmem gerekiyordu. Evet ama, dikkatini nasıl çekebilirdim? Sıcak bir yaz gecesiydi. Onu beklerken, bir yandan da elma yiyordum. Elimde oldukça büyük bir elma vardı. Derken, sokağın başından göründü. Sallana saltana geliyordu. O an büyük bir umutsuzluk içindeydim. Bunun verdiği sinirsel gerginlikten olacak, bir anda karar verdim ve elimdeki elmayı olanca gücümle ona doğru savurdum. Tam isabetti. Kafasına çarptı. Bir anda neye uğradığını şaşırmıştı. Bizim pencereye doğru baktı. Tülü çekmiştim ama, kahkahalarıma engel olamıyordum. Beni yine görememişti. Fakat tuhaf bir rahatlık duyuyordum içimde.
Aradan birkaç ay geçmişti. Mahallede bir grup kurmuştuk. Kızlı - erkekli bir gruptu bu. İçimden hep bu gruba onun da katılması için dua ediyordum. Duam kabul olmuştu. Kısa bir süre sonra bizim gruba o da katıldı. Önceleri her şey iyi hoştu da, sonraları birden bire huzurum kaçtı. Bana bir isim bulmuştu. Her söylediği zaman cinlerimi başıma toplayan bir isim.
'Ufaklık...'
Tanrım bu sözden nefret ediyordum. Sanki bunu biliyordu ve her seferinde adım yerine 'Ufaklık' diyordu bana. Ne var ki, benim lider ruhum yine kendini göstermeye başlamıştı. Grubun lideriydim sanki. Kısa süre içinde kendimi kabul ettirmiştim hepsine. Bu onun dikkatini çekiyordu. Bunun farkındaydım artık. Ve lider ruhum için seviniyordum. Artık ayrılmaz bir bütün olmuştuk. Tabii ki, grubun içinde, Ne var ki, o kız arkadaşlarıyla gezmelere devam ediyordu. Bu açıkça, gönül eğlendirmekti. Gerçi, hakkıydı bu. Yakışıklıydı, nazikti ve çevresinde saygınlık uyandıran bir kişiliği vardı. Her kız onu hemen beğenebilirdi. Ben kıskanmaya başlamıştım. Evet, evet... Kıskanıyordum onu.
Derslerime gelince... Pek iyi diyemeyeceğim. Çünkü aklım fikrim anda olunca, ister istemez bu, derslerimi de etkiliyordu. Neyse, o ders yılı sonunda, yüzümüzün akıyla iyi bir derece olmasa da sınıfı geçmeyi başardım. Rahatlamıştım. Hiç değilse derslerle uğraşmayacaktım bir süre için. Tatil beni bekliyordu. Ve İstanbul'a, akrabalarımızın yanına gittik. Giderken içimde büyük bir hüzün oluşmuştu. Ayrılıyordum ondan. Geçici bir süre de olsa, ayrılık ayrılıktı işte.
Meğer, keramet benim İstanbul'a gelmemdeymiş... İki hafta geçmişti. İstanbul, deniz, yeni arkadaşlar, hepsi, hepsi güzeldi de onun yokluğu ve ona olan özlemim beni sıkıyordu. Onu çok özlediğimi hissediyordum. Dayanılmaz bir özlemdi bu. Hemen Ankara'ya dönmem de mümkün değildi zaten. Ne var ki, bu arada hiç beklenmedik bir şey oldu ve bir gün baktım ki, o gelmiş.
Evet evet, günü birliğine İstanbul'a geldi. Bu gelişiyle bana sanki bütün dünyayı vermişti. Artık ondaki bazı değişikliklerin farkındaydım. Benim lehime gelişen olaylar vardı. Bunu bilmek ve yaşamak ayrı bir mutluluk veriyordu bana.
İstanbul'da kaldığı bir gün bile bana yetmişti. Beni özlediğini her halinden anlıyordum. Ben de onu özlemiştim. Fakat birbirimize sözlerle ifade edemiyorduk bu duygularımızı. Annemle tanışmıştı. Annem cok seviyordu onu. Güvenilir buluyordu.
İki yıl boyunca en büyük eğlencemiz, hemen evin yanındaki sinema ile bahçe duvarımızdı. Hep buralarda buluşuyor, konuşuyorduk... Aileme karşı oldukça saygılı bir insandı. Özellikle anneme karşı. Sevgiyi hissediyordum ve gerçekten de seviliyordum.
Aramızda gerçek bir sevgi vardı. Bunu hem o, hem de ben çok iyi biliyorduk. Fakat bir türlü tanımlayamadığımız bir mesafe de vardı. Bunun tek ve gerçek nedeni ise, onun benim hakkımdaki ciddi fikirleriydi. Derslerimi bizzat izliyordu. İlgileniyordu bıkıp usanmadan. Bizim mutsuz sonumuz, o üniversiteyi bitirip, askere gittikten hemen sonra gelişmeye başladı. Benim müzik tutkum giderek çoğalıyordu. Plak doldurma fikrine bir türlü kendini alıştıramamıştı. Benim için ise bu konunun hayati bir önemi vardı. Ona, yalnızca plak dolduracağımı, sahneye çıkmayacağımı söylüyordum. Fakat bazı konular onda sabit fikir haline gelmişti.
İlk plağımı yapınca, aramızdaki uçurumun iyice belirginleştiğinin farkına vardım. Tabii o da artık bazı şeylerin farkındaydı. Bir zamanlar, fen derslerinde bana yardımcı olmuştu. Onun sayesinde başarılı olmuştum. Fakat çok istediğim halde, müzik konusunda ondan beklediğim ilgiyi ve desteği göremiyordum. Bu da beni üzüyordu.
İlk plağın ardından, konserlerin başlaması ve benim koleji bitirip İstanbul'a yerleşmem, bu güzel beraberliğin tamamen sonu oldu. Yıllarca birbirimizi göremedim. Aslında ayrılırken, birbirimize veda bile etmemiştik. O tür bir ayrılık ikimize de ters geliyordu.
Sonra benim için büyük bir mücadele başlamıştı. Müzikteki savaşımdan söz ediyorum. Zaman zaman aklıma geliyordu. Eskisi kadar sık ve etkili olmasa bile onu düşünüyordum. Aradan yıllar geçti. Sanıyorum yanlış hatırlamıyorsam, yedi yıl içinde üç kez karşılaştık. Aradan geçen zaman ve ayrı ayrı yaşanmış bir yığın olaylar, bizi eski duygularımızla birlikte değiştirmeye yetmişti. Değişmiştik. Sonra birbirimizi göremedik.
Bir süre önce ciddi bir nişanlılık dönemi yaşadım. Ne var ki, olmadı. Çünkü müzik çalışmalarım her zaman daha aktif oldu. İlk planda yer aldı. Bundan olacak, bu nişanlılığım sona erdikten sonra artık bu tür ilişkilere girmemeye karar verdim.
Kısacası şu an evliliği hiç düşünmüyorum. Çünkü benim müzik çalışmalarım buna elverişli değil... Müzikle ilgilenmeliyim. Mutlu bir yuva her an içimde olan bir özlemdir. Ancak bu özlemime, müzik çalışmalarıma son verdikten sonra kavuşacağım...»(diğer haberler için aşağıdaki linke tıklayın)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Şey Dergisi’nin 1984 Tarihli 29. Sayısı

https://www.tozlumagazin.net

Türkan'ın Oyununa Geldim

TÜRKAN'IN OYUNUNA GELDİM Bir yanardağ...Aylardan beri için için kaynayan...Patlamaya pek niyeti olmadığı halde, koşullar sonucu büyük bir gürültüyle patlayan bir yanardağ... Ve şimdi ateş saçan bu yanardağ Cihan Ünal'dan başkası değil...Türkan Şoray'olan aşkı neredeyse şarkılara türkülere konu olacak duruma geldiği halde işin başından beri ortaya Şoray'la birlikte kesin çizgiler koymayan ve “bile bile lades”li sözler olan “belki”leri,”olabili”leri çok güzel bir şekilde vurgulayan Cihan Ünal,içnde yaşadığı koşulların birdenbire yön değiştirmesiyle artık dayanamadı ve patladı.Ve kanımızca tüm kamuoyunu ilgilendiren, kendisinin Türkan Şoray'la olan aşkının getirdiği,zihinlere çöreklenen bir çok soruya ışık tutan şaşırtıcı itiraflarda bulundu...Cihan Ünal'ı aylar sonra itiraflara zorlayan neden kuşkusuz herkesin evlnecekler gözü ile baktığı bir sırada Türkan Şoray, yeni bir oyunuyla Ruçhan Adlı gibi aşk yaşadığı Cihan Ünal'ı terkedilmiş pozisyonuna soku

Kocası Kovuldu Seçil Heper Keyiflendi

Tam bir yıldır İstanbul ile Cannes arası mekik dokuyan Seçil Heper nihayet Büyükada’daki evine kavuştu. Kocası Melih Caculi hala kumar paralarını tahsil edememenin üzüntüsünü yaşarken, Cannes’ten şikayetçi olan Seçil Heper ise çok mutlu ve çocuklar gibi sevinçli... Seçil Heper ile kocası Melih Caculi’nin geçen yıl başlattıkları Cannes seferlerini artık sağır sultan bile duydu. Ne var ki başlangıçta çok iyi görünen bu yurt dışı gezilerini çok seven Seçil Heper, daha işin yarısında sıkılmış, hatta Cannes’te olduğu sıralarda bile yakın dostlarıyla yaptığı uzun telefon konuşmalarında İstanbul’un havasını suyunu çok özlediğinden dem vurmuştu sık sık... Cannes’daki büyük ve lüks otelin kumarhane sorumluluğunu alan Melih Caculi’nin bu işi tam bir yıl devam etti... Sonunda olanlar oldu. Türk işadamlarının Cannes’teki otelde oynadıkları yüksek kumardan dolayı meydana gelen borçlarına Melih Maculi kefil olunca ve bu borçlar da ödenmeyince otel ilgilileri Melin Caculi’nin işine son verdi

Ceyhan Cem'den Büyük İddia

Selçuk Ural'la beraberliğimiz 1966 Aralık ayında başladı. Daha önce de arkadaştık ama, sadece gezip tozuyorduk. Ne o bana, ne ben ona karışırdık. Bir gün bana Bütün erkek arkadaşlarla ilgini keseceksin. Filmleri bırakacaksın... Gazetecilere, artistlere selam vermiyeceksin dedi. Beni apayrı bir insan yapmak istiyordu. "Bunu zaman gösterir" diye teklifini kabul ettim. Bir arkadaşın evinde kalıyorduk. O Batı Kulüp'te çalışıyordu. Maddi vaziyetimiz iyi değildi. Arabasını satması o sıraya rastlar. Sonradan benim yüzümden sattığını söylemiştir ki, bu doğru değildir. Borcunu ödiyemediği ve şıklığa fazla düşkün olduğu için satmıştır. Bir süre sonra çalışmağa Ankara'ya gitti. Para yollıyacağını söylediği halde sözünü tutmadı... Kavgalarımız bir türlü bitmedi. Günün birinde bana evlenme teklif etti. "Birbirimizi tanımıyoruz... Daha ileride" dedim. Kurtuluş’ta bir ev tuttuk.Bütün istediklerimi almağa başladı. Israrla benden çocuk istiyordu."Gözü, duda

Murat Soydan Çabuk Unuttu

Murat Soydan ile Ankaralı flörtü Tanju Moltay arasındaki gizli arkadaşlığı bugüne kadar hiçbir gazete ve mecmuada yayınlanmamış fotoğrafları ile mecmuamızın 48'inci sayısında yayınladığımız zaman şöyle bir başlık koymuştuk: «Düğüm haziranda çözülecek.» Oysa düğüm 48 sayılı mecmuamız Murat Soydan'ın eline geçtiği cuma sabahı çözüldü ve Soydan hiç görmediğimiz ve tahmin edemeyeceğimiz bir sinirlilik içinde bize aynen şunları söyledi: - «Tanju Moltay hanım ile aramdaki her şey bitmiştir. Kendisine imzaladığım fotoğrafımı mahremiyetimizi çiğneyerek mecmuanıza vermesini affedemiyorum. Bunu yapmamalıydı.» Murat Soydan'ın bu şekildeki konuşmasına pek hayret etmiştik. Acaba aylardan beri konuştuğu, mektuplar yazdığı, zaman zaman da İstanbul’da veya Ankara'da buluştuğu Tanju Moltay ile sırf o imzalı fotoğrafı mecmuamıza verdiği için mi kopmuştu? Ve böyle kırıcı konuşmuş tu, yoksa, işin içinde daha başka şeyler de var mıydı? GÜLER SAMURAY ADI ORTAYA ÇIKINCA... Ge